تیتر امشب/ خبر خوش خدایی برای پذیرفته شدگان در کنکور

رئیس سازمان سنجش با اعلام ظرفیت بالای دانشگاه ها و امکان قبولی همه پذیرفته شدگان کنکور در دانشگاه گفت: داوطلبین رشته ای را انتخاب کنند که به آن علاقه دارند.

تیتر امشب/ خبر خوش خدایی برای پذیرفته شدگان در کنکوربه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،خدایی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به اینکه آزمون سراسری امسال چهل و هفتمین کنکوری است که برگزار شده گفت: ما به دنبال گرفتن کنکور نیستیم زیرا کار جالبی هم نیست، استرس بالایی دارد اما مجبوریم زیرا کرسی های دانشگاهی محدود است و تلاش ما این است تا از بین برترین ها، بهترین ها را انتخاب و به دانشگاه های برتر بفرستیم تا به رشد و تعالی کشور کمکی کرده باشیم.

او افزود: در حال حاضر 744 هزار کل ظرفیت دانشگاهی ماست که نسبت به سال گذشته کمی کاهش ظرفیت داشته ایم و این امر به ظرفیت دانشگاه ها باز می گردد که ما این را کاهش ظرفیت قلمداد نمی کنیم و به عقیده ما ظرفیت دانشگاه ها ثابت مانده است.

او گفت: ساعت 10:30 صبح امروز نتایج کنکور را اعلام و برترین ها را معرفی کردیم. او ادامه داد: امتحان ذاتا استرس زاست و هرچه شخص حساس تر می شود میزان استرس او هم بیشتر می شود، سرجلسه کنکور البته این استرس ها کمتر می شود زیرا در سر جلسه آزمون داوطلب می بیند که جواب سوالات را می داند لذا رفته رفته از استرسش کاسته می شود.

خدایی افزود: براساس آمار 42 درصد از داوطلبینی که قبول می شوند از منطقه 2 و تنها 30 درصد از منطقه یک هستند، ما از تنوع خوشحال می شویم و زمانی که می بینیم نفرات برتر از شهرستان های مختلف هستند خوشحال می شویم زیرا در ساده ترین شکل این امر بدان معناست که سرمایه گذاری ها تنها در تهران تجمیع نشده و کسان دیگری هم شانس کسب رتبه برتر در کنکو را دارند.

تیتر امشب/ خبر خوش خدایی برای پذیرفته شدگان در کنکور

 به گفته خدایی انتخاب رشته از 19 تا 23 مرداد ماه خواهد بود. او گفت: در انتخاب رشته همه دنبال این هستند که کجا می توانند قبول شوند، بهتر است داوطلبین بدانند در چه شرایطی هستند و بعد ببینند رشته مهم است یا دانشگاه؟ که این امر کاملا به انتخاب داوطلب بستگی دارد.

او افزود: نکته مهم این است که داوطلب تکلیف خود را روشن کند که چه رشته می خواهد بخواند، چه رتبه ای کسب کرده و با این رتبه چه رشته ای و در کدام دانشگاه می تواند قبول شود.

خدایی با بیان اینکه امسال همه قبول می شوند زیرا ظرفیت دانشگاه ها بالاست، افزود: برخی از افراد خود را منتصب به سازمان سنجش می کنند که از اینجا اعلام می کنم خود سازمان سنجش با هیچ موسسه دولتی یا آزاد همکاری ندارد لذا هشدار می دهیم که هرگونه تبلیغی در این عرصه کاملا کلاهبرداری است، انتخاب رشته مهم است لذا داوطبین رشته ای را انتخاب کنند که به آن علاقه دارند.

خدایی در ادامه درباره تسهیلات درنظر گرفته شده برای نفرات برتر کنکور گفت: نفرات برتر تا 100 نفر به عضویت بنیاد نخبگان در می آیند و مورد حمایت های مادی و معنوی بنیاد قرار می گیرند، بحث سربازی آنها با پروژه سپری می شود و عملا به سربازی اعزام نمی شوند، و در بحث ادامه تحصیل در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا از امتیازاتی بهره مند می شوند، در مصاحبه دانشگاهی هم امتیازی خواهد داشت.

زاهدپور نفر اول گروه آزمایشی زبان های خارجی با بیان اینکه در ازمون آیلس شرکت نکرده ام و از 6 سالگی زبان خوانده گفت: کسب رتبه تک رقمی برای من دور از انتظار نبود.

تیتر امشب/ خبر خوش خدایی برای پذیرفته شدگان در کنکور


او گفت:عاملی اصلی موفقیت خود را خواست خدا و تلاش خودم می دانم، من از دوم دبیرستان شروع به مطالعه کردم و از تابستان سال گذشته به صورت جدی برای کنکور خواندم.

او افزود: مهارت تست زنی بیشتر تجربی است، من تنها از منابع دبیرستان استفاده کردم و به هیچ عنوان از کلاس کنکور استفاده نکردم.

زاهدی پور ادامه داد: من می خواهم در رشته پزشکی دانشگاه تهران، پزشکی بخوانم، من دوست دارم تا تخصص ادامه دهم اما اینکه در تخصص چه بخوانم موضوعی است که در دل تحصیل معلوم می شود.

او یاد خدا را عامل آرامش و موفقیت خود دانست و افزود: اینکه بداند کسی هست که از تو قدرتمند تر است به تو آرامش می دهد.

عرفان میران زاده نفر اول گروه آزمایشی علوم انسانی با بیان اینکه رتبه تک رقمی در دو قسمت تعریف می شود یکی قبل از آزمون و دیگری در حین آزمون، گفت: من اضطرابم را در سر جلسه کنترل کردم و عملا تلاش کردم با تلقین به خود، این آزمون را در نظرم ساده جلوه دهم، در حین آزمون که جلو می رفتم دیدم همه سوالات را بلدم و رفته رفته از اضطرابم کاسته شد.

تیتر امشب/ خبر خوش خدایی برای پذیرفته شدگان در کنکور


وی گفت: دیپلم من ریاضی بود و پیش دانشگاهی تغییر رشته دادم و علوم انسانی را انتخاب کردم. وی گفت معدلم بالای نوزده بوده است.

میران زاده درباره مطالعات خود نیز گفت: بیشترین وقت را برای درس زیست گذاشتم. از تابستان گذشته درس خواندن را شروع کردم. قبل از عید که کلاس هم داشتم 5 ساعت در روز درس می خواندم اما بعد از عید حدود 10 ساعت در روز مطالعه داشتم.

او با بیان اینکه 4 درس خود را 100 درصد زده است گفت: من می خواهم وارد رشته علوم سیاسی شوم و در حال حاضر آینده خاصی برای خود متصور نیستم. او گفت: این معنویت باعث آرامش من در زمان آزمون شد.

وی گفت: به ازای تلاشی که می کنیم نتیجه می گیریم. آزمون های آزمایشی قبل از کنکور سبب آرامشم شد. وی گفت: آرامش و معنویت کمک بسزایی به انسان می کند و تاثیر گذار است.

وی در ادامه درباره انتخاب رشته گفت: علوم سیاسی دانشگاه تهران را انتخاب می کنم. میران زاده درباره آینده شغلی خود نیز گفت: فکر می کنم در سفارت خانه ها بتوانم فعالیت داشته باشم.

وی گفت: از پدر و مادرم و مشاورم که دلسوزانه به من کمک کردند تشکر می کنم

سما معیری نفر اول گروه آموزشی هنر گفت: رتبه یک برایم شیرین بود. برای امتحان استرس نداشتم. وی گفت: من دیپلم ریاضی دارم و تغییر رشته دارم و رشته هنر را انتخاب کردم. معدلم بالای نوزده است. در زمینه گرافیک و پوستر کار می کنم.

تیتر امشب/ خبر خوش خدایی برای پذیرفته شدگان در کنکور
وی گفت: عامل موفقیتم اعتماد به نفسم بود و کمک والدین و اطرافیانم . معیری درباره مطالعه قبل از کنکور نیز گفت: رزوهایی که مدرسه می رفتم 5 تا شش ساعت و روزهای تعطیل 10 ساعت در روز مطالعه داشتم.
وی گفت: هر کس به اندازه تلاشی که می کند نتیجه می گیرد. بیشترین درصدم در خلاقیت تصویر بود و بیشترین مطالعه ام در درک عمومی هنر بود.

معیری در ادامه درباره انتخاب رشته گفت: گرافیک دانشگاه تهران را انتخاب می کنم. وی گفت: امیدوارم در رشته خودم موفق باشم و موفقیت کسب کنم. وی گفت: معنویت عامل آرامش بخش قوی است.

از خانواده ام و مدیران آموزشگاه تشکر می کنم و توصیه می کنم که به دنبال علاقه خود باشید.

صابر دین پژوه نفر اول گروه آزمایشی ریاضی و فنی از تبریز درباره قبول شدن اش در کنکور گفت: تصور رتبه زیر 10 را داشتم اما انتظار رتبه یک را نمی کردم. سعی در کنترل استرس داشتم کمی نگرانی برای امتحان داشتم ولی شرایطم مشابه دوستانم بود. وی گفت: امروز آقای حسینی بای خبرنگار صدا و سیما نتیجه کنکور را به من اطلاع دادند.

تیتر امشب/ خبر خوش خدایی برای پذیرفته شدگان در کنکور
دین پژوه علت اصلی موفقیت اش را توکل به خدا و تلاش شخصی و کمک خانواده و مدرسه عنوان کرد. وی افزود: شروع به تلاش من از دوم دبیرستان بود و از پارسال بطور جدی پیگیر شدم.

دین پژوه گفت: در رشته نرم افزار دانشگاه شریف تهران شرکت خواهم کرد و انشاالله یک شرکت دانش بنیان راه اندازی خواهم کرد. وی در خاتمه از دکتر اکبری مدیریت دبیرستان اش تشکر کرد.

قاسمی نژاد نفر اول رشته علوم تجربی هم که از شهرستان سیرجان بود در ارتباط تلفنی با برنامه گفت: احتمال رتبه بالا را می دادم اما رتبه یک را تصور نمی کردم.

تیتر امشب/ خبر خوش خدایی برای پذیرفته شدگان در کنکور
قاسمی نژاد افزود: استرس خود را در زمان امتحان کنترل کردم و در 5 درس 100 درصد پاسخگو بودم و همین امر رتبه من را بالا برد.

وی گفت: معدل دیپلم من 20 بود و در پیش دانشگاهی 19/96 .

قاسمی نژاد لطف پروردگار و تلاش خود را در موفقیت اش موثر دانست و افزود: بطور جدی از تابستان سال چهارم مطالعه کردم و بیشتر روی زیست شناسی تمرکز کردم.

قاسمی نژاد رشته مورد نظرش را پزشکی دانشگاه تهران و ادامه تا فوق تخصص غدد و متابولیسم عنوان کرد.

منبع:پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر

انتهای پیام/

خبر خوش  رئیس سازمان سنجش آموزش کشور برای پذیرفته شدگان در کنکور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار