افزوده شدن سالانه 95 هزار نفر به سرطانی های کشور

عضو انجمن سرطان ایران گفت:سالانه 95 هزار بیمار جدید به سرطانی های کشور اضافه می شود.

افزوده شدن سالانه 95 هزار نفر به سرطانی های کشوربه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ پارسا عضو انجمن سرطان ایران در نشست سرطان شناسی در ساوه گفت: سالانه حدود ۹۵ هزار بیمار جدید مبتلا به سرطان به شمار بیماران این بیماری در کشور ایران افزوده می‌شود.

پارسا شایع‌ترین بیماری سرطان در بین مردان را سرطان معده و در بین زنان را سرطان پستان دانست و افزود: علت عمده بیماری سرطان تغذیه ناسالم، هوای آلوده و محیط زیست است.

وی با شاره به بالا رفتن آمار سرطان کشور در دهه گذشته، اضافه کرد: کمبود و توزیع ناعادلانه متخصص در کشور مهمترین مسئله درمان و پیشگیری از سرطان است.

عضو انجمن سرطان ایران با بیان اینکه باید هر شهرستان دو فوق تخصص سرطان شناسی برای درمان و پیشگیری داشته باشد، ادامه داد: از نظر امکانات و تجهیزات کمبودی وجود ندارد، ولی از نظر توزیع عادلانه آن دچار مشکل هستیم.

حبیبی مدیرعامل مرکز حمایت از بیماران مبتلا به سرطان در ساوه هم در این نشست گفت: براساس آمار‌های جهانی از هر ۱۰۰ هزار نفر در دنیا ۱۳۰ نفر مبتلا به سرطان هستند در حالی که در ساوه با جمعیت نزدیک به ۳۰۰ هزار نفر حدود ۳۵۰ نفر مبتلا به سرطان شناسایی شده اند.

حبیبی با اشاره به نقش رسانه‌ها به منظور معرفی این بیماری، راه‌های درمان و پیشگیری آن افزود: با ثبت آمار دقیق در مراکز حمایتی، این بیماران می‌توانند از خدمات حمایتی و یارانه دولت بهره‌مند شوند.


انتهای پیام / ج

وضعیت بیماری سرطان در ایران 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.