استاندار لرستان:

تدوین برنامه ۲ ساله افزایش مصرف ماهی در لرستان

استاندار لرستان با اشاره به تدوین برنامه‌ای برای افزایش مصرف ماهی در لرستان گفت: می‌توان در این زمینه برنامه دوساله تدوین کرد تا در هر سال یک درصد به میانگین مصرف ماهی در استان افزوده شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ هوشنگ بازوند استاندار لرستان گفت: مصرف ماهی در لرستان نیازمند ایجاد فرهنگ‌سازی است؛ میزان مبتلا شدن مردم لرستان به بیماری‌های قلبی دو درصد بیشتر از میانگین کشور است که باید در این زمینه به گونه‌ای فرهنگ‌سازی کنیم تا مصرف گوشت قرمز کاهش یافته و مصرف ماهی افزایش یابد.

استاندار لرستان تاکید کرد: ایجاد رستوران‌های غذا‌های دریایی در لرستان باید توسعه یابد و برای محقق شدن این امر نیازمند ارائه تسهیلات برای ساخت این رستوران‌ها هستیم.

بازوند با اشاره به تدوین برنامه‌ای برای افزایش مصرف ماهی در خرم‌آباد، تصریح کرد: می‌توان در این زمینه برنامه دوساله تدوین شود تا در هر سال یک درصد به میانگین مصرف ماهی در استان افزوده شود.

وی عنوان کرد: همچنین می‌توان با احداث بازارچه فروش ماهی این محصول را با قیمت مناسب به دست مصرف کننده برسانیم تا رغبت مصرف ماهی افزایش یابد.

عبدالرضا بازدار رئیس سازمان جهاد کشاورزی نیز در این جلسه اظهار داشت: بازارچه فروش ماهی طی هفته دولت در خرم‌آباد افتتاح می‌شود؛ سال گذشته در سطح استان ۲۷ هزار تن تولید ماهی داشتیم و امسال بنا داریم تا مقدار تولید ماهی را افزایش دهیم.

وی با بیان اینکه در استان به ازای هر نفر در سال ۵ کیلوگرم ماهی مصرف‌می‌شود، عنوان کرد: از ۲۷ هزارتن ماهی تولید شده در استان، حدود ۱۰ هزارتن در استان مصرف و مابقی صادر می‌شود.

انتهای پیام/م


برنامه ۲ ساله افزایش مصرف ماهی در لرستان تدوین می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار