یزد؛

پیام استاندار یزد به مناسبت روز خبرنگار

استاندار یزد در پیامی روز خبرنگار را تبریک گفت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ سید محمد میرمحمدی  استاندار یزد به مناسبت روز خبرنگار پیامی صادر کرد.

متن پیام بدین شرح است.

خبرنگار، واژهای آشناست که غالب مردم جوامع مختلف، روزانه چندین و چندبار در میان گفتار رسانه های دیداری و شنیداری و در میان نوشتار روزنامه ها و مجلات می شنوند و می بینند، اما شاید بسیاری از مردم، مرارت ها، دشواری ها و حساسیت های این حرفه خطیر را ندانند.

خبرنگاران حقیقت طلب با تلاش های شبانه روزی خود و با خلاقیت، مهارت و حسن سلیقه، بهترین واژه ها را به خدمت می گیرند تا ضمن آگاهی بخشی به آحاد جامعه، به مردم امید بدهند و التیام بخش دغدغه های ایشان باشند و راه رستگاری را ترسیم نمایند.

خبرنگاران حقیقت طلب با تلاش و خلاقیت خود بهترین واژه‌ها را به خدمت می گیرند تا به مردم امید داده و التیام بخش دغدغه‌های ایشان باشند.

آنها در خط مقدم آگاهی بخشی هستند. هیچ جنگ و صلحی، هیچ شادی و مصیبتی، هیچ اختراع و اکتشافی و کلاً هیچ رویدادی تا زمانی که این زحمتکشان عرصه اطلاع رسانی و آگاهی بخشی درباره آن فعالیت نکنند و قلم نزنند به گوش جهانیان نخواهد رسید این عزیزان مانع استیلای ظلمت بی خبری و ناآگاهی بر جهان می باشند.

خبرنگاران در همه بحران ها در کنار نیروهای امداد و نجات، در همه جنگ ها در کنار سربازان و مدافعان کشورها حاضر هستند، آسیب می بینند و مرارت ها را با جان و دل تحمل می کنند تا بتوانند رسالت و وظیف های را که انتخاب کرده اند به نیکویی هرچه تمام تر به انجام برسانند.

آنها درباره همه چیز و همه کس می نویسند و قلم می زنند و شاید کمتر توقع داشته باشند کسی درباره آنها بنویسد و بگوید.

اینجانب با گرامی داشت یاد خبرنگار شهید محمود صارمی خبرنگار و مسئول دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی در مزار شریف که در سال 1377 در کنار سایر دیپلمات های عزیز کشورمان به درجه رفیع شهادت نایل شد، 17مرداد روز خبرنگار را گرامی داشته و با نهایت احترام به حرمت قلم و آنچه می نگارد، این روز فرخنده را به قشر زحمتکش خبرنگار تبریک می گویم.

به این باورم، حرفه خبرنگاری، فارغ از داشتن استعداد ذاتی و توان خوب نگارش و علاوه بر ضرورت داشتن نگاهی عمیق، آگاهی وسیع و بینشی بسیط، بدون« عشق» قابل تصور نیست.

خبرنگار در جستجوی کشف حقیقت است و آن را در کمترین زمان ممکن با مردم و جامعه در میان می گذارد.

حق محوری، حق طلبی و حق گویی از مهمترین ویژگی های یک خبرنگار خوب و موفق است یک خبرنگار حق مدار و مردمدار که دارای وجدانی بیدار و شیوه ای حرفه ای است، حتی اگر بعضاً برخی صاحبان بنگاه های خبری وابسته به زر و زور و تزویر از او انتظار قلب واقعیت، کتمان حقیقت و یا خدای ناکرده بدگویی از نیکان، مصلحان و دلسوزان یک جامعه را داشته باشند، مطمئناً او قداست کار، وجدان بیدار و اعتبار والای حرف هاش را با هیچ قیمتی معامله نخواهد کرد. چرا که او ناخدای کشتی صداقت و فروغ بخش حقیقت روشنی است که قرار است مسافران جامعه خود را در این زمانه سخت و دشوار به سرمنزل رستگاری و تعالی روزافزون برساند.

انتهای پیام/ ی

حق محوری، حق طلبی و حق گویی از مهمترین ویژگیهای یک خبرنگار

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار