رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت:

جذب ۱۴ درصدی تسهیلات اعتباری مکانیزاسیون کشاورزی در آذربایجان غربی

از ابتدای سال جاری تا کنون ۱۴ درصد از کل تسهیلات خط اعتباری مکانیزاسیون کشاورزی استان به مبلغ ۷۰ میلیارد ریال جذب شده است.

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛ اسمعیل کریم زاده افزود: میزان تسهیلات خط اعتباری مکانیزاسیون استان در سال گذشته 562 میلیارد ریال و بدون تغییر نسبت به سال گذشته است.

کریم زاده بیان کرد: اعتبار جذب شده صرف خرید 112 تراکتور، پنج کمباین و 95 دستگاه ادوات دنباله بند شده و 550 میلیون ریال نیز جهت تجهیز واحد صنایع تبدیلی و تکمیلی هزینه شده است.

وی با تاکید بر ضرورت نوسازی بخش مکانیزاسیون کشاورزی استان ، تصریح کرد: با توجه به یارانه‌دار بودن تسهیلات و لزوم توسعه مکانیزاسیون در بخش کشاورزی باید اهتمام ویژه‌ای در جذب صددرصد این تسهیلات تا پایان سال داشته باشیم .

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی اضافه کرد: ضریب مکانیزاسیون بخش کشاورزی استان در سال 95 از 1.41 به 1.46اسب بخار در هر هکتار ارتقا یافته است .

وی اضافه کرد: محل مصرف تسهیلات همه ماشین ها و ادوات خودگردان و دنباله بند زراعی، باغی، دام، طیور، شیلات و منابع طبیعی است که لیست اسامی و مشخصات آنها در سامانه مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی وجود دارد.

انتهای پیام/ب

 

جذب 14 درصدی تسهیلات اعتباری مکانیزاسیون کشاورزی در آذربایجان غربی

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.