رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت :

حمایت از ۶۳۰ واحد در حوزه تولید صنعت و معدن در آذربایجان‌غربی

امسال از۶۳۰ واحد و طرح در حوزه تولید صنعت و معدن در استان با اعتباری بالغ بر ۹ هزار میلیارد ریال حمایت می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛ جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید به میزبانی شهرستان چایپاره برگزار و در ادامه از واحدهای صنعتی که از تسهیلات صندوق امید استفاده و کاری آفرینی کرده‌اند بازدید شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی در این مراسم ضمن تقدیر از تلاش‌های فرماندار چایپاره گفت: خوشبختانه شهرستان چایپاره در حوزه‌های مختلف به ویژه صنایع دستی، مشاغل خانگی و فرش دستباف اقدامات مطلوبی انجام داده و از پیشرفت قابل توجهی نسبت به گذشته برخوردار است.

وی افزود: آذربایجان‌غربی جزو تنها استانی است که خط اعتباری ویژه‌ای برای فرش دستباف اختصاص داده و امروزه نزدیک به ۳۰ میلیارد ریال در فاز اولیه اعتبار به همین منظور تخصیص یافته و نیز تسهیلات ویژه کارکنان دولت با نرخ سود چهار درصد بدون سپرده‌گذاری برای خرید فرش دستباف از یک ماه پیش اقدام شده است و از سوی دیگر این طرح در راستای تحرک‌بخشی و توسعه فعالیت‌های فرش در این استان می‌تواند تاثیرگذار باشد.

اسکندری تصریح کرد: در سال گذشته با توجه به منویات مقام معظم رهبری در راستای اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال به عنوان سرلوحه کارها و طرح‌ها در سراسر استان اجرایی شده و در پایان سال ۹۴ نیز از سوی دولت برای رفع موانع تولید ابلاغ شد و حتی در طی دو سال گذشته گام‌های ویژه‌ای برای حل آنها برداشته شده است، اما تنها در دو سال ابتدایی نمی‌توان همه مشکلات و موانع را حل کرد.

وی در ادامه هدف‌گذاری این استان در این دو سال را بر اولویت‌بندی واحدهای صنعتی عنوان کرد و گفت: در دو سال گذشته نخستین هدف‌گذاری استان در اولویت‌بندی کارخانجات و واحدهای صنعتی بود تا با بررسی شرایط برای برگشت به مدار تولید، ارتقاء تولید بررسی شده و در ادامه نیز واحدهایی که از پیشرفت بالای ۷۰ درصدی مواجه بودند حمایت شد تا به پیشرفت نهایی رسیده و وارد عرصه تولید شوند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی در ادامه اظهار داشت: در سال گذشته بر اساس هدف‌گذاری انجام شده ۴۲۴ طرح و واحد در دو بخش صنعت و کشاورزی بررسی و در پایان به ۴۷۱ واحد تسهیلات ویژه پرداخت شد و این طرح‌هایی که به آنها تسهیلات اعطا شد زیر ۱۰۰ نفر کارکنان داشته و سایر آنها در اولویت‌های بعدی انجام می‌شود.

وی در ادامه از پیش بینی اعتباری بالغ بر پنج هزار و 600 میلیارد ریالی برای اعطای تسهیلات به واحدهای صنعتی خبر داد و افزود: بر اساس این پیش‌بینی  در پایان چهار هزار و 21 میلیارد ریال آن برای حمایت از تولید کنندگان پرداخت شد و از سوی دیگر در بحث تولید، فرسودگی ماشین آلات از جمله موانع افزایش تولید است.

اسکندری یادآور شد: در این رابطه خوشبختانه نسبت به سال گذشته با پیشرفت مطلوبی در حمایت از تولید کننده برخوردار بوده که از آن جمله می‌توان به حمایت از ۲۱ هزار طرح و واحد در سال جدید در سراسر کشور اشاره کرد.

وی گفت: هدف از این حمایت احیاء واحدهای راکد، فعال‌سازی واحدهای نیمه فعال، طرح های صنعتی، نوسازی و بازسازی است که در این میان ۳۰۰ هزار میلیارد ریال به آن اعتبار ویژه‌ای تخصیص داده شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی از حمایت ۶۳۰ واحد در حوزه تولید صنعت و معدن در استان با اعتباری بالغ بر ۹ هزار میلیارد ریال خبر داد و افزود: در حمایت از سایر تولیدکنندگان، اقداماتی انجام شد که از جمله آنها می‌توان به بخشودگی جرائم تامین اجتماعی نام برد که در این میان ۹۰۰ واحد تولیدی از این مزیت برخوردار شده و بدهی‌های معوق و جرایم آن بخشوده شد.

 در بازدید از چند واحد صنعتی نمونه شهرستان چایپاره از جمله سنگ بری پیشرفته که در شمال غرب کشور دومین کارخانه بوده و توانسته است برای ۲۰ نفر نیز اشتغال ایجاد کند بازدید به عمل آمد و از توانمندی‌های این کارخانه می‌توان به بی نیاز کردن ارسال سنگ‌های معدن برای برش به استان‌های دیگر را اشاره کرد و این کارخانه نیز در هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد.

از دیگر مراکز تولیدی نمونه و مهم که از صندوق امید و تسهیلات آنها برای کارآفرینی استفاده کرده‌اند، می‌توان به کارخانه تولید MDF، تولید درب‌های صنعتی با سنگ‌های مصنوعی، باطری‌سازی ارتقاء یافته اتمی را عنوان کرد.

انتهای پیام/ب

  ۶۳۰ واحد در حوزه تولید صنعت و معدن در آذربایجان‌غربی حمایت می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.