استاندار کرمانشاه:

تردد مردم کرمانشاه در اوایل پاییز با قطار است

استاندار کرمانشاه گفت: با انجام کارهای نهایی و برنامه‌ریزی حرکت قطارها توسط شرکت راه آهن کشور مردم کرمانشاه از اوایل پاییز می توانند با قطار تردد کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛اسدالله رازانی استاندار کرمانشاه با بیان اینکه روز گذشته نیز مجددا قطار دیگری برای آزمایش ریل مسیر ملایر-کرمانشاه در این محور تردد داشت، گفت: مسیر برای تحویل به شرکت راه‌آهن آماده شده است.

استاندار کرمانشاه راه‌آهن را یکی از زیرساخت‌های اصلی توسعه عنوان کرد و افزود: وجود شبکه ریلی هزینه‌ جابجایی مسافر و بویژه بار را تا حد زیادی کاهش داده و از این طریق تاثیر بسیاری بر اقتصاد استان خواهد داشت.

رازانی افزود: مشکل عمده صنایع سنگین هزینه‌ حمل و نقل است و سیستم ریلی بعد از کشتیرانی ارزانترین سیستم حمل و نقل بار محسوب می‌شود که وجود خط ریلی در استان موجب خواهد شد مواد اولیه و نیز سوخت مورد نیاز کارخانجات استان با قیمت پایین تامین شود.

وی به قرار گیری استان در مسیر عتبات عالیات نیز اشاره کرد و افزود: با وجود سیستم حمل و نقل ریلی جابجایی مسافر و زوار عتبات عالیات به سهولت انجام شده و سیستم ریلی می‌تواند نقش موثری در رونق گردشگری استان داشته باشد.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه اولویت اول در خصوص سیستم ریلی استان رساندن قطار به کرمانشاه است، گفت: با اتمام کار در این مسیر و برقراری تردد مسافران در مسیر ملایر-کرمانشاه، بخش دیگر پروژه راه آهن غرب کشور که مسیر کرمانشاه-خسروی است را با جدیت بیشتری پیگیری خواهیم کرد.

وی افزود: پیمانکار این بخش قرارگاه خاتم(ص) است که با جدیت پای کار است و با اقدامات صورت گرفته تا به امروز مسیر کرمانشاه-اسلام آبادغرب 40 درصد و مسیر اسلام آبادغرب-خسروی 20 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

 

انتهای پیام/ز

با جدیت پیگیر پروژه راه آهن کرمانشاه خسروی هستیم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۸ ۲۰ دی ۱۳۹۶
انشالله مشکلات با نظارت به خوبی رفع بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۸ ۲۰ دی ۱۳۹۶
انشالله مشکلات با نظارت به خوبی رفع بشه
آخرین اخبار