رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان:

کاهش ۱۴۳ هزار تنی تولید گندم در لرستان

رئیس سازمان جهادکشاورزی لرستان از پیش‌بینی برداشت ۴۲۰ هزار تن گندم در استان خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال نسبت به سال گذشته تولید گندم در استان لرستان ۱۴۳ هزار تن کاهش یابد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛  عبدالرضا بازدار رئیس سازمان جهادکشاورزی لرستان گفت: امسال ۳۵۰ هزار تن گندم از کشاورزان استان خریداری کرده‌ایم و این در حالی است که حدود ۵۰ هزار تن گندم تولید شده در لرستان طی امسال هنوز برداشت نشده است.

وی از پیش‌بینی برداشت ۴۲۰ هزار تن گندم در استان خبر داد و عنوان کرد: امسال نسبت به سال گذشته تولید گندم در  لرستان کاهش یافت.

رئیس سازمان جهادکشاورزی لرستان با اشاره به اینکه بیشتر گندم کشت شده در استان به صورت دیم است، بیان کرد: سال گذشته ۵۶۳ هزار تن گندم در لرستان تولید شده بود، ولی امسال به دلیل کاهش بارندگی تولید گندم نیز کاهش یافته است و این در حالی است که از برنامه در نظر گرفته شده برای در حوزه تولید گندم عقب نمانده‌ایم.

بازدار با بیان اینکه میزان جو تولید شده در لرستان طی سال گذشته ۱۸۴ هزار تن بود، خاطرنشان کرد: میزان تعهد استان برای تولید جو در سال جاری ۱۵۲ هزار تن بود و تا امروز نیز، ۱۳۲ هزار تن جو از کشاورزان خریداری کرده‌ایم.

وی در خصوص عملکرد برنامه اقتصاد مقاومتی جهاد کشاورزی لرستان عنوان کرد: سال گذشته کل حجم تولیدی محصولات کشاورزی در استان ۲ میلیون و ۹۹۱ هزار تن بود که ارزش آن ۵ هزار و ۳۶۴ میلیارد تومان بود.

رئیس سازمان جهادکشاورزی لرستان تاکید کرد: میزان تولید محصولات زراعی استان در سال ۹۵ نیز ۲ میلیون ۴۰۱ هزار تن بود که شامل بیشترین قسمت تولید در بخش کشاورزی بود.

بازدار در رابطه با تولید محصول کلزا در استان، تصریح کرد: سال گذشته یک‌هزار و ۹۸۰ تن کلزا در سطح استان تولید شد که با توجه به وابستگی ۹۰ درصدی کشور به روغن وارداتی، کاشت دانه روغنی کلزا در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: امسال حتی یک هکتار کلزای دیم در لرستان برداشت نشد، چراکه وضعیت بارش باران در استان مطلوب نبود و سال خشکی را داشتیم.

رئیس سازمان جهادکشاورزی لرستان میزان برداشت کلزا از مزارع آبی استان را ۲ هزار و ۹۰۰ تن برشمرد و خاطرنشان کرد: این میزان حدود ۶۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشت.

بازدار در خصوص کشت سیب‌زمینی در استان گفت: در بیش از ۸ هزار هکتار از اراضی استان سیب زمینی کاشته می‌شود که این میزان ۱۰ برابر مصرف مورد نیاز مردم در استان است.

وی با اشاره به ایجاد اشتغال سازمان جهادکشاورزی، عنوان کرد: سال گذشته تعهد سازمان جهادکشاورزی در این خصوص ۴ هزار و ۲۰ نفر بود که توانستیم ۴ هزار و ۵۶۷ شغل ایجاد کنیم.

رئیس سازمان جهادکشاورزی لرستان گفت: ۶۲۴ واحد تولید گوشت مرغ نیز در لرستان وجود دارد و این در حالی است که در زمینه تولید گوشت مرغ هیچ مشکلی نداریم و ۱۲۰ تن گوشت مرغ به صورت ذخیره در انبار‌ها هم موجود است که در صورت نیاز عرضه می‌شود.

بازدار در رابطه با کشت گیاهان دارویی در استان، گفت: امسال طبق برنامه اقتصاد مقاومتی ۱۵۰ هکتار گیاه دارویی در استان کشت شده است که سال گذشته این مقدار ۱۸۲ هکتار بود.

وی به ظرفیت خوب شهرستان‌های استان در این زمینه اشاره کرد و گفت: شهرستان الیگودرز در زمینه کشت موسیر دارای استعداد خوبی بوده و سطح زیرکشت آن ۱۱۰ تن است.

انتهای پیام/م

کاهش تولید گندم در لرستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار