اردبیل؛

نصب 223 کنترل هوشمند و کنتور در چاههای آب استان اردبیل

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ ای اردبیل از نصب 223 مورد کنترل هوشمند و نصب کنتور فهام در چاه ‌های مصرفی آب استان اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، اصغر سلیمان زاده، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ ای اردبیل با اشاره به اینکه مسدود کردن چاه‌های غیرمجاز همچنان با اولویت ادامه دارد‌، گفت: نصب 223 مورد کنترل هوشمند و نصب کنتور فهام در چاه ‌های مصرفی استان و بهره گیری از ظرفیت اطلاع‌ رسانی و هماهنگی برای تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی در اولویت برنامه های این شرکت قرار دارد.

وی گفت: در ماههای گذشته با مسدود کردن 417 چاه غیرمجاز در این استان موفق به صرفه ‌جویی 12 میلیون متر مکعب آب زیرزمینی شدیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ ای اردبیل به حفر 4 هزار فقره چاه در استان اشاره کرد و افزود: از این تعداد چاه حفر شده 531 چاه با ظرفیت 9 میلیون مترمکعب غیرمجاز بوده که تاکنون نسبت به پر کردن 417 مورد از این چاه‌ ها اقدام شده است.

سلیمان زاده اظهار کرد: با نشست ‌های مشترکی که با قضات، ائمه جمعه، روحانیون، نیروهای بسیجی، مراکز علمی و دانشگاهی، صدا و سیما، رسانه‌ها بهره‌برداران کشاورزی شده اهمیت موضوع تعادل‌ بخشی منابع آب زیززمینی در استان نهادینه می شود.

وی همچنین گفت: میزان بارش باران در سال زراعی جاری 21 درصد به نسبت سال گذشته کاهش یافته و بارش ها در این مدت 280 میلی متر به ثبت رسیده است.

سلیمان زاده افزود: روان آب‌ها 30 تا 40 درصد کاهش یافته طوری که 2 میلیارد مترمکعب آب سطحی و بیش از 100 میلیون مترمکعب آب زیرزمینی کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه 85 درصد مصرف آب از منابع سطحی و 15 درصد منابع زیرزمینی است، گفت: 92 درصد آب مصرفی استان در بخش کشاورزی و 8 درصد مابقی در بخش صنعت و شرب است.

 

انتهای پیام/ح

مسدود کردن 417 چاه غیرمجاز در استان اردبیل

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار