طیبی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

پژوهش در دانشگاه‌ها باید ماموریت محور باشد

رییس جهاد دانشگاهی گفت: یکی از ماموریت‌های اصلی جهاد دانشگاهی انجام پژوهش‌های کاربردی در دانشگاه‌ها است و پژوهش در دانشگاه‌ها باید ماموریت محور باشد.

پژوهش در دانشگاه‌ها باید ماموریت محور باشدمحمدرضا طیبی رییس جهاد دانشگاهی در گفت و گو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: پژوهش باید در دانشگاه‌ها ماموریت محور باشد، ما منابع پژوهشی محدودی داریم و این منابع محدود باید بر اساس برنامه میان دانشگاه‌ها تقسیم بندی شود.

وی ادامه داد: جهاد دانشگاهی می‌تواند در حل مشکلات کشور چند ماموریت را برعهده بگیرد و در این راستا از تمام امکانات کشور استفاده کند.

رییس جهاد دانشگاهی تصریح کرد: ما هر هزینه‌ای برای تحقیق که انجام می‌دهیم حتما باید به تجاری سازی تبدیل شود و این حرکت نه تنها ارزش افزوده‌ بسیار زیادی ایجاد می‌کند، بلکه هزینه اولیه را نیز به حوزه پژوهش برمی گرداند. 

طیبی با اشاره به اینکه رویکرد جهاددانشگاهی علمی و پژوهشی است، بیان کرد: تا زمانی که جهاددانشگاهی این رویکرد را دنبال می‌کند، می‌تواند موجودیت خود را  حفظ کند.

وی یادآور شد: بدیهی است که بدون وجود افراد با استعداد و خلاق نمی‌توان به تولید و توسعه علم و فناوری پرداخت و جذب و نگهداشت نیروی انسانی در پویایی یک مجموعه اجتناب ناپذیر است.

انتهای پیام/

 پژوهش ها در جهاد دانشگاهی تجاری سازی می شوند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار