ساری،

حمایت‌ از صادرکنندگان با پرداخت مشوق‌های صادراتی

پرداخت مشوق‌های صادراتی در حوزه‌های بانکی، بیمه و ضمانت صادرات از جمله سیاست‌های جاری سازمان توسعه تجارت ایران برای حمایت از صادرکنندگان است.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، محمد محمدپور عمران رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران گفت: بر اساس بسته حمایت از صادرات غیرنفتی از محل منابع مشوق‌های صادراتی سال ۹۵، پرداخت کمک سود تسهیلات بانکی و کمک هزینه کارمزد بیمه نامه‌ها و ضمانت نامه‌های صادراتی در بخش‌های اولویت دار صادراتی، از سوی سازمان توسعه تجارت در دست اقدام است.


وی با اشاره به تسهیلات مندرج در بسته حمایت از صادرات غیر نفتی گفت: حمایت‌های بانکی، مالی و بیمه‌ای از صادرکنندگان در شرایط فعلی بسیار مهم بوده و استفاده از فرصت‌های پیش رو در گرو تعامل بیشتر نظام بانکی کشور است.


رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران افزود: تسهیلاتی جهت پرداخت کمک سود تسهیلات بانکی صادراتی، در اختیار بانک توسعه صادرات ایران قرار گرفته که صادرکنندگان ضمن تکمیل فرم‌های مربوطه و ارائه مدارک و مستندات باید بر اساس شیوه‌نامه‌ها و ضوابط موجود، به سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، نسبت به استرداد بخشی از سود پرداختی به نظام بانکی اقدام کنند.


محمدپور عمران همچنین به تسهیلات اعطایی به صندوق ضمانت صادرات ایران جهت پرداخت بخشی از کارمزد صدور بیمه نامه‌ها و ضمانتنامه‌های صادراتی اشاره و خواستار توجه جدی صادرکنندگان به این مقوله گردید.


وی به پرداخت بخشی از هزینه‌های ثبت برند در کشور‌های هدف اشاره کرد و افزود: بر اساس بسته حمایتی سازمان توسعه تجارت ایران حداکثر تا سقف ۳۰ درصد هزینه انجام شده به هر واحد صادراتی در ازای ثبت برند به صورت مشوق و بر اساس مستندات پرداخت می‌شود.


انتهای پیام/ع


پرداخت مشوق‌های صادراتی در حوزه‌های بانکی، بیمه و ضمانت صادرات

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار