رحیمی جهان آبادی در اخطار قانون اساسی؛

چرا نماینده اهل سنت در مراسم تحلیف حضور نداشت/ پزشکیان: هیچ‌یک از نمایندگان ولی فقیه و امامان جمعه به این مراسم دعوت نشده‌اند

رئیس فراکسیون اهل سنت مجلس به علت عدم دعوت از مولانا عبدالحمید در مراسم تحلیف رئیس جمهور از هیئت رئیسه انتقاد کرد.

چرا نماینده اهل سنت در مراسم تحلیف حضور نداشت/ پزشکیان: هیچ‌یک از نمایندگان ولی فقیه و امامان جمعه به این مراسم دعوت نشده‌اندبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ جلیل رحیمی جهان آبادی رئیس فراکسیون اهل سنت مجلس در جلسه امروز صحن علنی در اخطاری به اصل 19 قانون اساسی اظهار داشت: طبق این اصل مردم ایران از هر قوم و قبیله‌ای از حقوق مساوی برخوردارند.

وی ادامه داد: مراسم تنفیذ و تحلیف با حضور بیش از 100 هیئت خارجی و نمایندگان اقشار و اقلیت‌های دینی برگزار شد اما آیا انصاف بود که بگوییم برای نماینده اهل سنت ایران در خانه ملت جا نبوده است؟

رئیس فراکسیون اهل سنت مجلس با تأکید بر اینکه عزت و شرف ایران در گروی احترام به همه قومیت‌ها و مذاهب است، گفت: بنده به عنوان رئیس فراکسیون اهل سنت از هیئت رئیسه مجلس به علت عدم حضور مولانا عبدالحمید در مراسم تحلیف گلایه دارم و متأسفانه پاسخی که در این زمینه شنیدیم منطقی و قابل پذیرش نبود.

مسعود پزشکیان که ریاست جلسه علنی را بر عهده داشت در پاسخ به این اخطار گفت: همان طور که صبح امروز رئیس مجلس گفت به علت کمبود جا هیچ یک از نمایندگان ولی فقیه و امامان جمعه به این مراسم دعوت نشدند و این به معنای بی‌احترامی نیست.

وی با تأکید بر اینکه ما به دنبال وحدت، انسجام و همدلی هستیم، تصریح کرد: اهل تسنن و تمامی قومیت‌ها اساس و پایه مملکت هستند و این انسجام و وحدت است که می‌تواند کشور را جلو ببرد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: تعداد متقاضیان و مهمانان خارجی باعث شد که نتوانیم شاهد حضوری بسیاری از بزرگان کشور در مراسم تحلیف باشیم اما نباید با دامن زدن به این مسئله اجازه دهیم که ضد انقلاب از آن بهره برداری کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
Ghaioum
۲۱:۴۹ ۱۷ مرداد ۱۳۹۶
اشتباه کردین بزرگان اهل سنت رو دعوت نکردین،یک اشتباه خیـــــــــــلی بزرگ
Iran (Islamic Republic of)
Ghaioum
۲۱:۴۹ ۱۷ مرداد ۱۳۹۶
اشتباه کردین بزرگان اهل سنت رو دعوت نکردین،یک اشتباه خیـــــــــــلی بزرگ
آخرین اخبار