بیوگرافی سید حسن قاضی زاده هاشمی+تصاویر

سید حسن قاضی زاده هاشمی، وزیر بهداشت دولت یازدهم به‌عنوان وزیر پیشنهادی بهداشت در دولت دوازدهم به مجلس معرفی شد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مسعود پزشکیان، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی امروز سه شنبه، ۱۷ مردادماه در صحن علنی مجلس شورای اسلامی اعضای کابینه پیشنهادی دولت دوازدهم را به مجلس معرفی کرد.

در میان اعضای پیشنهادی سید حسن قاضی زاده هاشمی، وزیر بهداشت دولت یازدهم به‌ عنوان وزیر پیشنهادی بهداشت در دولت آینده برای کسب رای اعتماد به مجلس شورای اسلامی معرفی شد.

سید حسن قاضی زاده هاشمی وزیر پیشنهادی وزارت بهداشت دولت دوازدهم، چشم‌ پزشکی که قبل از حضور در دولت،‌ به‌ دلیل راه‌اندازی بیمارستان تخصصی چشم‌پزشکی نور شهرت داشت و او را یکی از متمول‌ترین پزشکان ایران می‌دانستند.

سید حسن قاضی زاده هاشمی، فروردین ماه 1338 در فریمان دیده به جهان گشود. پدر او از چهره‌های مورد وثوق شهر بود و به کار عطاری اشتغال داشت؛ وزیر بهداشت دولت یازدهم در کودکی قرآن را نزد مرحوم آقای شیخ حسین مطهری پدر شهید بزرگوار مرتضی مطهری فرا گرفت. در سال 1356 وارد دانشکده پزشکی دانشگاه مشهد شد. ضمن تحصیل و همزمان با گسترش موج انقلاب اسلامی با مشارکتی فعال، در رخدادهای سیاسی - اجتماعی شهر مشهد تأثیر گذار بود.

بیوگرافی سید حسن قاضی زاده هاشمی+تصاویر

 وزیر بهداشت دولت یازدهم بعد از پیروزی انقلاب به عنوان یکی از مؤسسان جهاد سازندگی در عرصه‌های گوناگون نقشی مؤثر ایفا کرد و با شروع جنگ تحمیلی، 33 ماه به عنوان یکی از مسئولان مهندسی رزمی جهاد به صورت داوطلبانه در جبهه‌ها حضور داشت.

سید حسن قاضی زاده هاشمی پس از بازگشت به دانشگاه و ادامه تحصیل، حضور در جبهه را در قالب تیم‌های اضطراری ادامه داد و پیش از هر عملیات راهی منطقه می‌شد و دوره پزشکی عمومی را در سال 1365 به پایان رساند و در سال 1368 موفق به گذراندن دکتری تخصصی چشم پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد شد، او فلوشیپ قرنیه و سگمان قدامی را در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ـ بیمارستان لبافی نژاد ـ طی کرد و استاد تمام دانشگاه علوم پزشکی تهران را در کارنامه خود دارد.

بیوگرافی سید حسن قاضی زاده هاشمی+تصاویر

10 کتاب تألیفی و بیش از 350 مقاله‌اش از سید حسن قاضی زاده هاشمی  در مجلات بین‌المللی چاپ شده و از این نظر در میان چشم پزشکان، رتبه اول را داراست و حدود 2هزار و 500 نفر از پژوهشگران برتر جهان در مقالات علمی‌شان به مقالات او ارجاع داده‌اند که از این لحاظ هم قاضی زاده هاشمی رتبه اول را در میان چشم پزشکان ایرانی دارد، از افتخارات ملی هاشمی می‌توان به راه‌اندازی 31 روش عمل جراحی چشم اشاره کرد که برای نخستین بار توسط او در کشور صورت پذیرفته است همچنین وی رکوددار جراحی چشم لیزیک در کشور است.

 بر اساس آخرین وضعیت علم سنجی در تاریخ چشم پزشکی، در دنیا رتبه 19 را دارد و در زمینه مقالات علمی عیوب انکساری چشم، رتبه سوم جهان از آن اوست؛ در خصوص اپیدمیولوژی عیوب انکساری هم رتبه اول جهان را دارد. بیش از 30 روش جراحی چشم را برای اولین بار او در ایران انجام داده و تعداد عمل‎های جراحی‌اش نه تنها در ایران و منطقه که در جهان کم نظیر و زبانزد است.

سید حسن قاضی زاده هاشمی مرداد سال 1392 به عنوان گزینه دولت یازدهم برای تصدی وزارت بهداشت به مجلس شورای اسلامی معرفی شد و با کسب اکثریت آرا (اخذ شده 284/ موافق: 260 رای؛ مخالف: 18 رأی؛ ممتنع: 6 رأی) از مجلس رای اعتماد گرفت و به عنوان وزیر بهداشت دولت یازدهم به فعالیت مشغول شد.

بیوگرافی سید حسن قاضی زاده هاشمی+تصاویر

سید حسن قاضی زاده هاشمی متخصص چشم پزشکی و فوق تخصص جراحی قرنیه، رکورددار عمل جراحی لیزیک چشم در کشور است و پیش از این در سمت هایی از جمله دبیرکلی انجمن چشم پزشکی ایران، عضو فرهنگستان علوم پزشکی، دبیر شورای سیاست گذاری رشته چشم پزشکی، دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی، مشاور وزیر بهداشت در زمان وزارت محمد فرهادی، رئیس بخش قرنیه بیمارستان فارابی، کارشناس رشته چشم پزشکی در هیات انتظامی نظام پزشکی، مدیر گروه چشم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران، مؤسس و عضو هیات مدیره انجمن پزشکی لیزری ایران و عضو هیات امنای ارزی وزارت بهداشت بوده است.

سید حسن قاضی زاده هاشمی عهده دار موسسه ای خیریه ای تحت عنوان موسسه نورآوران سلامت است که هر چند وقت یک بار با تجهیزات کامل و به همراه تعدادی از چشم پزشکان مجرب، به مناطق محروم و دور افتاده کشور می رود و نسبت به درمان بیماری های چشم مردم این قبیل مناطق اقدام می کنند.

بیوگرافی سید حسن قاضی زاده هاشمی+تصاویر

انتهای پیام/

قاضی زاده هاشمی وزیر پیشنهادی وزارت بهداشت دولت دوازدهم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۵:۲۱ ۲۵ دی ۱۳۹۶
چرا نظارتی بر غذای مردم نیست
Iran (Islamic Republic of)
حامد
۰۹:۰۲ ۲۶ شهريور ۱۳۹۶
سلام من نه طرفدار آقای وزیر هستم نه مخالفش، فقط میخوام بدونم این ثروت میلیاردی که میگن داره از کجاست؟ از راه حلاله یا حرام؟ فرضا از راه حلال باشه اگر از راه حلاله، خمس و زکات آن پرداخت شده؟ فرضا اگر خمس و زکات آن پرداخت شده، آیا اصلا یک مسلمان اجازه دارد اینهمه پول را جمع کند؟ این آیه قرآن رو بخونیم: يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِنَّ كَثِيرًا مِّنَ الْأَحْبَارِ وَالرُّهْبَانِ لَيَأْكُلُونَ أَمْوَالَ النَّاسِ بِالْبَاطِلِ وَيَصُدُّونَ عَن سَبِيلِ اللَّهِ وَالَّذِينَ يَكْنِزُونَ الذَّهَبَ وَالْفِضَّةَ وَلَا يُنفِقُونَهَا فِي سَبِيلِ اللَّهِ فَبَشِّرْهُم بِعَذَابٍ أَلِيمٍ ﴿التوبة: ٣٤﴾
ای کسانی که ایمان آورده‌اید! بسیاری از دانشمندان (اهل کتاب) و راهبان، اموال مردم را بباطل می‌خورند، و (آنان را) از راه خدا بازمی‌دارند! و کسانی که طلا و نقره را گنجینه (و ذخیره و پنهان) می‌سازند، و در راه خدا انفاق نمی‌کنند، به مجازات دردناکی بشارت ده! (۹: ۳۴)
Iran (Islamic Republic of)
رحیمی
۱۷:۱۱ ۱۸ مرداد ۱۳۹۶
برید ببینید مردمی که مستقیم تو سیستم درمان باهاش سروکار داشتن چه نظری نسبت بهش دارن نه چهارتا چیزی بخونیدو نظر بدین
چهارساله خونه پرستارارو به شیشه کرده و میکنه
-
ناشناس
۰۸:۳۶ ۱۸ مرداد ۱۳۹۶
حوزه سلامت تغذیه فراموش نشود.هرچه به درمان رسیدگی شود .
-
ناشناس
۰۷:۰۳ ۱۸ مرداد ۱۳۹۶
وزیر درمان ودرمان بجز بهداشت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۰۱ ۱۸ مرداد ۱۳۹۶
عجب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۹ ۱۷ مرداد ۱۳۹۶
وزیر درمان ودرمان بجز بهداشت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۸ ۱۸ مرداد ۱۳۹۶
باتشکر از سایت مفید ومطالب خوبتان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۱ ۱۷ مرداد ۱۳۹۶
تشبیه سیاه چاله خیلی گویا است !!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۶ ۱۷ مرداد ۱۳۹۶
این یکی خوب والا دیگه بخیل نباشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۴ ۱۷ مرداد ۱۳۹۶
وزارت بهداشت چهارساله آقای هاشمی مثل یک سیاه چاله‌ای بود که هم بودجه عمومی دولت وهم منابع مردم را به یغما برد وبرتعداد بیماران افزود بهتر است وزیری بارویکرد سبک زندگی اسلامی نه به مثل آقای هاشمی با رویکرد درمانی وجیب پزشکان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۱ ۱۷ مرداد ۱۳۹۶
متخصص مدیر دانشمند