تبریز؛

راه اندازی بخش آنژیوگرافی بیمارستان امیرالمومنین مراغه

رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مراغه از آماده سازی بخش آنژیوگرافی بیمارستان امیرالمومنین(ع) این شهرستان برای بهره برداری خبرداد .

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ علی جنتی رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مراغه گفت: با پیگیری های صورت گرفته دستگاه آنژیوگرافی از وزارت بهداشت تحویل گرفته شده و برای راه اندازی به این بیمارستان انتقال یافته است.

وی با اشاره به ایجاد بخش آنژیوگرافی ادامه داد: این بخش با زیربنای یک هزار و 400 متر مربع و با هزینه 25 میلیارد ریال احداث شده و با نصب تجهیزات مورد نیاز که برای خریدشان60 میلیارد ریال هزینه شده آماده بهره برداری است.

وی با اشاره به اهمیت راه اندازی بخش آنژیوگرافی در این شهرستان گفت: بیماری های قلبی عروقی از عوامل اصلی مرگ و میر در کشور و منطقه بوده و با راه اندازی این بخش، تشخیص گرفتگی های عروق اندام های بدن و رفع این بیماری ها با هدف کاهش مرگ و میر به سهولت و در کمترین زمان برای مراجعه کنندگان انجام می شود.

جنتی افزود: به دلیل نبود چنین امکاناتی در این شهرستان و منطقه، مردم مجبور بودند با صرف هزینه های گزاف به شهرستان های دیگر مراجعه کنند اما با راه اندازی این مرکز، ارائه خدمات تشخیصی و درمانی قلبی عروقی برای مردم جنوب آذربایجان شرقی ممکن می شود.

وی بهره برداری از این مرکز را گامی اساسی و لازم برای تشخیص بیماری های قلبی عروقی و همچنین زمینه ای برای ایجاد بخش جراحی قلب در مراغه عنوان کرد و اضافه کرد: امید است در آینده ای نه چندان دور، با ایجاد زیر ساخت های فیزیکی لازم و همچنین جذب نیروی انسانی، بخش جراحی قلب در این شهرستان ایجاد شود.

وجود بیمارستان های شهید بهشتی ، امیرالمومنین و بیمارستان در حال احداث سینا با مجموع 334 تخت بیمارستانی، این شهرستان را به قطب خدمات درمانی در جنوب استان تبدیل کرده است.

 

انتهای پیام/ش

85 میلیارد ریال اعتباربرای راه اندازی بخش  آنژیوگرافی 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.