مرادی: کمیته ملی المپیک 10 درصد بودجه وزنه برداری را پرداخت کرده است

رئیس فدراسیون وزنه برداری گفت: شرایط کمیته ملی المپیک را درک می کنیم اما فقط 10 درصد بودجه مورد توافق خود از این کمیته را دریافت کرده ایم.

مرادی: کمیته ملی المپیک 10 درصد بودجه وزنه برداری را پرداخت کرده استبه گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان علی مرادی درباره برگزاری اردوهای تیم ملی وزنه برداری اظهار داشت: اردوهای ما در سطح دریا و سطح ارتفاع برگزار می شود. البته فدارسیون نگاه وی‍ژه ای به تیم های نوجوانان و جوانان دارد و در 2 سال اخیر، توانستیم در نوجوانان رتبه نایب قهرمانی و در جوانان قهرمانی جهان را کسب کنیم. ضمن اینکه در سطح بزرگسالان هم موفقیت های ارزشمندی به دست آوردیم. قرار است طبق تعامل با فدراسیون ورزش های دانشجویی، برخی از ملی پوشان ما  در مسابقات یونیورسیاد شرکت کنند.

رقابت های آسیایی سنگ محک وزنه برداران برای مسابقات جهان است

او درباره حضور سهراب مرادی در رقابت های داخل سالن آسیا و اقیانوسیه گفت: با توجه به تعطیلی موقت تمریتات تیم ملی وزنه برداری پس از مسابقات المپیک ریو، طبق تشخیص کادر فنی و شورای عالی فدراسیون قرار است نفراتی مانند سهراب مرادی در رقابت های ترکمنستان شرکت کنند تا به دلیل فاصله زمانی کوتاه بین مسابقات داخل سالن آسیا و قهرمانی جهان، وضعیت آن ها مورد ارزیابی قرار گیرد. برای نخستین بار است که وزنه برداری در بین رشته های  حاضر در مسابقات داخل سالن قرار می گیرد و این رقابت ها اهمیت زیادی برای کشورهای آسیایی دارد.  قصد داریم با ارزیابی وزنه برداران در مسابقات عشق آباد و تورنمنتی بین المللی، تیم خوبی را راهی رقابت های جهانی کنیم.

مرادی  درباره حمایت نشدن فدراسیون وزنه برداری از سوی کمیته ملی المپیک بیان کرد: کمیته ملی المپیک مشکلات زیادی دارد و باید شرایط مسئولان این نهاد را درک کنیم. تنها 10 درصداز بودجه مورد تفاهم فدراسیون وزنه برداری و کمیته ملی المپیک را دریافت کرده ایم  اما با توجه به اینکه برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت خود را در اختیار وزارت ورزش قرار دادیم، مسعود سلطانی فر و همکارانش با اقدامی کارشناسی، تجدید نظر در بودجه فدراسیون وزنه برداری انجام دادند که باید از آن ها تشکر کنیم. حامیان مالی و افراد متمولی هم برای حمایت از این رشته ابراز تمایل کرده اند که حا این امر ما را به آینده خوشبین می کند.

او درباره تمرینات اختصاصی کیانوش رستمی اظهار داشت: کیانوش تمرینات خوبی را انجام می دهد و ما هم روی کارهایش نظارت داریم. امیدوارم تیم خوب و سرحالی به مسابقات جهانی آمریکا اعزام شود.

رئیس فدراسیون وزنه برداری درمورد آخرین وضعیت جسمانی بهداد سلیمی گفت: بهداد پیش از المیپیک دچار آسیب دیدگی شد که این امر روی عملکردش  تاثیرگذار بود. البته  در حال حاضر با جدیت تمرینات خود را پیگیری می کند. تمرینات سلیمی  در کنار سعید علی حسینی در نهایت منجر به افزایش کیفیت مسابقات جهانی آمریکا می شود.

اعزام علی حسینی به رقابت های جهانی وزنه برداری قطعی است

مرادی درباره احتمال اعزام علی حسینی به مسابقات جهانی آمریکا گفت: برای از دست ندادن شانس حضور ورزشکاران در رقابت های جهانی، 2 برابر فهرست  وزنه بردارانی را که می توانند در آمریکا مسابقه دهند به مسئولان برکزاری این رقابت ها تحویل می دهیم تا برای دریافت ویزایشان اقدام شود و اگر روادید وزنه برداری صادر نشد، بتوانیم نفر دیگری را جایگزین کنیم. در کل هر وزنه برداری که آمادگی و شرایط بهتری داشته باشد، در رقابت های جهانی شرکت می کند.

او درمود تغییر در  اساسنامه کمیته ملی المپیک بیان کرد: مجامع بالاترین جایگاه تصمیم گیری کمیته ملی المپیک هستند. از جزئیات اصلاح اساسنامه اطلاع دقیقی ندارم اما امیدوارم  تعاملات کمیته ملی المپیک با فدراسیون‌ها و مجامع منجر به ارتقای وضعیت ورزش کشور شود.

رئیس فدراسیون وزنه برداری درباره ارزیابی اش از عملکرد محسن بیرانوند تصریح کرد:  صحبت کردن درباره عملکرد بیرانوند زود است اما تعامل و صمیمت او با وزنه برداران حاضر در اردو امیدوار کننده است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار