قم؛

سود تسهیلات بانکی برای خرید مسکن بالا است

رئیس اتحادیه مشاورین املاک استان قم با اشاره به ثبات بازار مسکن در استان قم گفت:رونق بازار مسکن در گروه کاهش نرخ سود بانکی است.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛شکری،رئیس اتحادیه مشاورین املاک استان قم وی با اشاره به ثبات بازار مسکن در استان قم گفت: دولت اگر نرخ سود بانکی را در کشور کاهش بدهد، بازار خرید و فروش مسکن در ایران دوباره رونق پیدا می‌کند.

وی افزود: طی ماه‌های اخیر شاهد رشد این بازار در استان نبودیم، البته کسانی که واقعا به مسکن نیاز داشتند، طی این مدت اقدام به خرید خانه کردند.

رئیس اتحادیه مشاورین املاک استان امسال نسبت به سال‌های گذشته درخواست خرید منزل در استان قم افزایش پیدا کرده، اما هنوز بسیاری از درخواست‌ها به خرید مسکن منجر نشده است و افزایش خرید و فروش مسکن در سطح کشور و استان قم به نرخ سود بانکی ارتباط دارد.

شکری عنوان کرد:دولت اگر نرخ سود بانکی را در کشور کاهش بدهد، بازار خرید و فروش مسکن در ایران دوباره رونق پیدا می‌کند، اما اگر نرخ سود بانکی ثابت بماند، به نظر نمی‌رسد که خرید و فروش مسکن در کشور افزایش پیدا کند.

وی با اشاره به تاثیر پرداخت تسهیلات بانکی در خرید مسکن اظهار کرد: تسهیلاتی که بانک‌ها اکنون در زمینه خرید مسکن پرداخت می‌کنند، تاثیر چندانی در رونق یافتن بازار مسکن نداشته است چرا که بانک‌ها در زمینه پرداخت تسهیلات خرید مسکن به مردم سنگ‌اندازی‌های زیادی می‌کنند.

رئیس اتحادیه مشاورین املاک استان در پایان خاطرنشان کرد: سود تسهیلات بانکی برای خرید مسکن بالا است و گرفتن چنین تسهیلاتی برای مردم گران تمام می‌شود و سود واقعی تسهیلات بانکی خرید مسکن در واقع بیشتر از نرخ رسمی این تسهیلات است.

انتهای پیام/ش

رونق بازار مسکن باکاهش نرخ سود بانکی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار