فرمانده انتظامی استان ایلام:

کشف ۲۵۰ کیلو گرم مواد مخدر از پنج باند قاچاق

فرمانده انتظامی استان ایلام گفت: اشراف اطلاعاتی و تمرکز بر کانون‌های جرم به‌ویژه در مناطق حاشیه‌ای شهرها از اولویت‌های پلیس در استان است.

کشف ۲۵۰ کیلو گرم مواد مخدر از پنج باند قاچاقبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام، نورعلی یاری فرمانده انتظامی استان ایلام اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین مراکز بروز آسیب‌های اجتماعی و وقوع جرائم حاشیه شهرهاست که به دلیل کمبود خدمات ممکن است به گسترش بزهکاری‌ها دامن بزند و رهبر معظم انقلاب نیز همواره بر لزوم رسیدگی دقیق به این مناطق از سوی مسئولان تأکید می‌کنند.

وی افزود: نیروی انتظامی ایلام نیز در این راستا اقدام به ایجاد 14 ایستگاه پلیس در این مناطق کرده که 6 مورد در مرکز استان است تا اشراف بیشتری بر تحرکات افراد مجرم و بزهکار در این محدوده‌ها صورت گیرد.

فرمانده انتظامی ایلام یادآور شد: تجهیز و تقویت امکانات کلانتری‌ها و پاسگاه‌های انتظامی استان از رئوس برنامه‌های ناجا در ایلام است که در این راستا 30 میلیارد ریال برای این امر هزینه شده است.

یاری به عملکرد حوزه مبارزه با مواد مخدر در استان اشاره کرد و گفت: از ابتدای امسال تاکنون 250 کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف و 566 نفر دراین‌ارتباط دستگیرشده‌اند ضمن اینکه پنج باند فعال در این عرصه نیز شناسایی و منهدم شدند.

وی اضافه کرد: میزان کشفیات سلاح جنگی و شکاری نیز امسال 20 درصد به نسبت سال گذشته افزایش‌یافته ولی در خصوص جرائم امنیتی و خشن و همچنین سرقت طلافروشی‌ها و آدم ربایی موردی نداشته‌ایم.

فرمانده انتظامی ایلام به تشکیل 17 هزار و 457 پرونده در کلانتری‌های استان اشاره کرد و یادآور شد: نزدیک به 70 درصد پرونده‌ها در مراکز مشاوره ناجا به صلح و سازش بین طرفین منجر می‌شود.

یاری همچنین از کشف کالاهای قاچاق به ارزش 46 میلیارد ریال در این استان از ابتدای امسال تاکنون خبر داد.

وی با اشاره به تردد بیش از 2 میلیون و 230 هزار نفر در ایام اربعین سال گذشته از مرز مهران افزود: به منظور کنترل هرچه بهتر نحوه تردد زائران و رفع مشکلات احتمالی 30 میلیارد ریال برای تجهیز مرکز مونیتورینگ ناجا در مرز مهران هزینه شد، ضمن اینکه امسال پبش بینی می شود 40 درصد زایران از این مرز عبور کنند.

انتهای پیام/ا

کشف کالاهای قاچاق به ارزش 46 میلیارد ریال

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.