ساری،

نجات جان دو هزار و ۳۷۹ نفر از امواج سهمگین دریا

فرمانده انتظامی مازندران از نجات جان دو هزار و ۳۷۹ نفر از امواج سهمگین دریا و کاهش ۳۹ درصدی آمار غریق از آغاز طرح ساماندهی دریا در سواحل مازندران خبر داد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، سردار سید محمود میرفیضی گفت: از آغاز طرح ساماندهی دریا در سواحل مازندران که از ۳۱ خردادماه آغاز شد، تاکنون ۲۵ نفر از هموطنان در دریا غرق شدند که از این تعداد غریق ۲۳ نفر مرد و دو نفر زن بودند.


فرمانده انتظامی استان مازندران همچنین با اشاره به ایثارگری و فداکاری ماموران انتظامی و دریابانی در سواحل دریا، از نجات جان بیش از ۱۹۶ نفر از غرق شدگی طی این مدت خبر داد و افزود: برابر آمار جمعیت هلال احمر استان از آغاز طرح ساماندهی دریا تاکنون بیش از دو هزار و ۳۷۹ نفر با کمک ناجیان غریق و یگان‌های عمل کننده در طرح دریا از غرق شدن و مرگ نجات یافتند.


وی با اشاره به اینکه در ۶۷ نقطه بیش از ۱۱۸ طرح سالم سازی دریا راه اندازی شده است، گفت: ۱۲۰ شهرک ساحلی و ۱۰۹ تفرجگاه نیز در این ایام فعال بوده که نیروی انتظامی با همکاری دیگر دستگاه‌ها در حوزه نظم و امنیت ارائه خدمات می‌کند.


فرمانده انتظامی استان مازندران با اشاره به اینکه ۳۵۸ نقطه شنا ممنوع در سواحل دریا شناسایی شده، به شهروندان و مسافران توصیه کرد برای استفاده از دریا به مناطق تعیین شده و طرح سالم سازی دریا مراجعه کنند.


سردار میرفیضی از فعالیت دو هزار و ۵۰۰ نیرو در قالب نیرو‌های انتظامی، دریابانی، یگان ویژه و شرکت‌های خدمات انتظام در راستای برقراری نظم و امنیت در طرح دریا خبر داد و افزود: این تعدا نیرو روزانه وظیفه برقراری نظم و امنیت در طرح ساماندهی دریا را برعهده دارند.


وی ارتقا امنیت اجتماعی و احساس امنیت برای مردم و ایجاد بستری مناسب برای استفاده عامه مردم از مواهب الهی و گردشگری استان را از مهمترین مولفه‌های اجرای طرح تابستانه برشمرد و گفت: اقدامات نیروی انتظامی در طرح‌های تابستانه در چندین بخش پیش بینی و تعریف شده است که از آن جمله می‌توان به اقدامات انتظامی، ترافیکی، امنیتی و اجتماعی اشاره کرد.


فرمانده انتظامی استان مازندران با اشاره به اینکه اقدامات ایجابی پلیس در طرح دریا یکی از رویکرد‌های موثر برای کاهش آسیب‌های اجتماعی است، افزود: راه اندازی نمایشگاه آسیب‌های اجتماعی، طرح مشاوره فعال، تئاتر درمانی، استفاده از ظرفیت‌های رسانه استانی، فضای مجازی و استفاده از توانمندی‌های گروه‌های تبلیغی و فرهنگی مردم نهاد از جمله این اقدامات است.


سردار میرفیضی به مسافران، گردشگران و هم استانی‌ها توصیه کرد از حضور در نقاط ممنوعه شنا اکیدا خودداری و به هشدار‌ها و توصیه‌های پلیس، مسئولان طرح‌های دریا و ناجیان غریق توجه کنند تا خود و خانواده آنان دچار حادثه نشوند.


طرح دریا در مازندران با مساحتی برابر با ۲۳ هزار و ۷۵۶ کیلومتر مربع و با داشتن ۴۷۸ کیلومتر نوار ساحلی در ۱۳ شهرستان ساحلی استان به مرحله اجرا در آمده است.


انتهای پیام/ع


کاهش ۳۹ درصدی غریق در طرح ساماندهی دریای مازندران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.