پای سارکوزی هم به ماجرای میزبانی جام جهانی 2022 باز شد

رئیس جمهور فرانسه، به اتهام مشارکت احتمالی در پیروزی جنجالی قطر برای کسب میزبانی جام جهانی ۲۰۲۲، از سوی بازرسان فرانسوی مورد بازجویی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،نیکولا سارکوزی، رئیس جمهور سابق فرانسه، یکی دیگر از مقامات بلند پایه ای است که در رابطه با « موفقیت قطر در کسب میزبانی جام جهانی 2022»، مورد بازجویی قرار گرفته اند.


بازرسان فرانسوی در حال بررسی این مسئله هستند که آیا  سارکوزی در رایزنی‌ها برای میزبانی جام جهانی ۲۰۲۲ و قراردادهای مرتبط با آن، پولی دریافت کرده است یا نه؟
یکی از موارد مورد بررسی، واگذاری باشگاه پاری سن ژرمن به «شرکت سرمایه گذاری قطر» در سال 2011، است. همچنین خرید 5 درصد از سهام شرکت «وئولیا »،از سوی شرکت قطری «دیار» به ریاست غنیم بن سعد السعد،مورد بررسی دقیق قرار گرفته است.


گفته می‌شود در روند اعطای میزبانی جام جهانی ۲۰۲۲ به قطر، 182 میلیون یورو هزینه شده و بازرسان می خواهند از سرنوشت این مبلغ هنگفت مطلع شوند، برخی گزارش ها حاکی از آن است که این مبلغ به اعضای کمیته‌ اجرایی فیفا رشوه داده شده است.

دولت وقت  فرانسه، به ریاست سارکوزی، متهم است که در آن زمان میشل پلاتینی را تحت فشار قرار داده  تا قطر را به عنوان میزبان ارجح جام جهانی 2022 انتخاب کند.
گفته شده است، ابتدا انتخاب میشل پلاتینی آمریکا بوده اما بعد از حضور در ضیافت شامی به میزبانی سارکوزی در کاخ الیزه،چند روز قبل از رای گیری برای انتخاب میزبان جام جهانی 2022، به قطر متمایل شده است.
در این مهمانی تمیم بن حمد آل ثانی، ولیعهد وقت قطر و امیر فعلی این کشور و دیگر مقامات مربوط به جام جهانی 2022 حضور داشتند.

البته پلاتینی بارها تاکید کرده که در انتخاب قطر تحت تاثیر هیچ کس نبوده است.
پیش از این نیز تحقیقاتی که در این زمینه توسط مایکل گارسیا انجام شد و فیفا گزارشی از آن را در رسانه‌های آلمان منتشر کرد ،قطر را از هرگونه تخلفی تبرئه کرده بود.
انتهای پیام/

بازجویی از رئیس جمهور سابق فرانسه در پرونده میزبانی جام جهانی 2022

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار