عطریانفر در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

وزرای پیشنهادی همدل و هم‌فکر رئیس‌جمهور هستند

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: معتقدم کابینه معرفی شده به مجلس همدل، هم‌فکر و هماهنگ با رئیس‌جمهور است.

محمد عطریانفر فعال سیاسی اصلاح‌طلب در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران، درباره وزرای معرفی شده برای کابینه دوازدهم، اظهار داشت : کابینه‌ای که از سوی آقای روحانی به مجلس معرفی شده  با توجه به شرایطی عمومی کشور و برخی محدودیت‌ها  کابینه قابل قبولی است.

وی ادامه داد: جامعه مخاطبی که رأی خود را به نفع روحانی به صندوق انداخت و تعدادی از دوستان اصلاح‌طلب، برخی از گزینه‌های پیشنهادی  را مناسب نمی‌دانند و احتمال می‌دهند شاید پاسخگوی مطالبات آنان نباشد.

عطریانفر تاکید کرد: کسانی که عهده‌دار مسئولیت‌ می‌شوند و در کار جمعی و مشارکت با یک تیم فعالیت می‌کنند، دو هویت دارند.

عضو سابق حزب کارگزاران سازندگی افزود: یکی هویت بخشی و  مسئولیت فردی آنان نسبت به مأموریتی که رئیس ارشد برایشان  تعریف می‌کند و هویت ثانوی آنان هویت جمعی‌شان  است به این معنا که عضوی از یک تیم همکار هستند.

وی تصریح کرد: وزرایی که به رئیس‌جمهور لبیک می‌گویند و رأی اعتماد  می‌گیرند ضمن اینکه مسئولیت اداره یک وزارتخانه را دارند آن وزیر به عنوان عضو کابینه هم یکسری مسئولیت‌های مشترک دارد.

عطریانفر با بیان اینکه به نظرم هر فردی که در چنین موقعیتی قرار می‌گیرد هویت ثانوی و مشارکتش در یک جمع از هویت فردی‌اش مهم‌تر است، گفت: آقای روحانی با توجه به تجریه چهار سال گذشته و با انباشتی از تجربه‌های موفق یا ناموفق به دوره دوم ورود کرده است معتقدم کابینه دوازدهم از همدلی، هم‌فکری و هماهنگی حول محور رئیس جمهور  برخوردار است.

عطریانفر ادامه داد: انسجام درونی دولت برای پیشبرد اهداف رئیس‌جمهور، اصلاح طلبان و معتدلین هر دو جناح موثر است از این حیث باید به همراهان رئیس جمهور این اطمینان بدهیم اگر چنانچه  در انتخاب یک وزیر احساس ضعف می‌کنند باید مطمئن باشند که یکپارچگی درون دولت می‌تواند ضعف‌های احتمالی را پوشش دهد.

فعال سیاسی اصلاح‌طلب با تاکید بر اینکه باور داریم که دستاوردهای  دولت دوم روحانی از کابینه قبلی بالاتر خواهد بود، اظهار داشت: در دولت اول روحانی و این دولت سه شخصیت موثر یعنی محمدجواد ظریف، بیژن زنگنه و قاضی زاده هاشمی  حضور دارند.

وی خاطر نشان کرد: وزیر امور خارجه موفق شد برجام را به نتیجه برساند و مقدمات رابطه  با جهان را برقرار کند،  زنگنه وزیر نفت در توسعه میادین موفق بوده و قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت نیز  تجربه بسیار موفقی دارد این وزرا می‌توانند کمک حال دولت باشند.

انتهای پیام/

 

کابینه دولت دوازدهم 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۰ ۱۹ مرداد ۱۳۹۶
خوبه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۳ ۱۹ مرداد ۱۳۹۶
جالب بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۶ ۱۹ مرداد ۱۳۹۶
عالی
-
ناشناس
۰۹:۱۴ ۱۹ مرداد ۱۳۹۶
درود بر روحانی
آخرین اخبار