کرمان؛

فتح آباد یکی از زیباترین باغ های ایرانی

باغ فتح آباد کرمان یکی از رویایی‌ترین و زیباترین باغ‌های ایرانی با قدمت تاریخی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ،روحی معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری استان کرمان با اعلام اینکه باغ فتح آباد یا عمارت بیگلر بیگی باغی مربوط به دوره قاجاره که در ۲۵ کیلومتری شهر کرمان در شهر اختیار آباد واقع شده است گفت: این باغ که الگوی احداث باغ شاهزاده ماهان بوده، از یادگارهای فضل علی خان بیگلربیگی که به همین مشهور است.
وی افزود: عبور آب فتح آباد از بین این باغ بهش صفا و طراوت می بخشیده است.

فتح آبادباغ رویایی در کرمان


روحی با اشاره به اینکه احداث باغ تاریخی فتح آباد که یکی از قدیمی ترین باغهای ایران و محل حکمرانی یکی از حاکمان کرمان بوده، به حدود سال های ۱۲۵۵ می رسد اظهار کرد: این باغ با تلاش بنیاد توسعه و عمران موقوفات کرمان و زیر نظر سازمان میراث فرهنگی، مرمت و بازسازی در سال ۱۳۹۲شروع شد.
معاون میراث فرهنگی گفت: احیاء این باغ تلاش شده تا با کمترین دخل و تصرف در بنا بازسازی این باغ انجام شود تا اصالت این باغ به عنوان الگوی باغ سازی کرمان حفظ شود.

فتح آبادباغ رویایی در کرمان


باغ فتح آباد یکی ازنمونه های منحصر به فرد هنر و معماری وی با اعلام اینکه ایرانی و یکی از قدیمی ترین باغ های دوران قاجار است گفت: هنگامی که وارد باغ می شوی حوض بزرگ جلوی عمارت، درختان میوه، نسیم خنک فضای باغ و… آنقدر مجذوبت می کند که بی شک باور خواهی کرد که قدم در یکی از زیباترین باغ های ایرانی نهاده است.

فتح آباد یکی از زیباترین باغ های ایرانی


روحی افزود: این باغ با مصالح خشت خام ساخته و حوضی به ابعاد ۶۰ در ۵ متر با فواره های زيبا در مقابل عمارت دو طبقه (به ویژه زمانی که تصویر عمارت در آب حوض منعکس می شود) و طاق نماهای اطراف آن بسیار دیدنی است.

فتح آبادباغ رویایی در کرمان


وی تصریح کرد: باغ فتح آباد امروز به یکی از رویایی‌ترین باغ‌های ایرانی و مکان گردشگری مهم و ارزشمند کرمان تبدیل شده و بار دیگر گل های رنگارنگ در کنار حوض جلو عمارت دل از گردشگران می رباید.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.