مال آقا تکه ای جامانده از بهشت

زندگی در تابستان گرم خوزستان و خستگی از رطوبت و هوای شرجی تفریح در دل کوهستان و طبیعت را می طلبد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، یکی از مکان های زیبا و دیدنی برای تعطیلات آخر هفته، منطقه کوهستانی مال آقا در  ۱۶ کیلومتری شمال شرق باغملک قرار دارد.

مال آقا کجاست؟

مال آقا منطقه ای محصور در میان کوه های بلند  و در کنار رودخانه، باغات و درختان سرسبز و زیبا با هوایی بسیار مطبوع و فوق‌ العاده سرد است.

این منطقه بکر همه روزه پذیرای انبوه مسافرانی است که برای ساختن یک خاطره خوب و دلپذیر به آنجا سفر می کنند.

مال آقا منطقه‌ای کوهستانی در سلسله کوه های زاگرس واقع شده که رودخانه‌ای مواج و سرد از کنار آن می‌گذرد، وجود این رود خانه زیبا موجب تعدد باغ های اناری شده که در جوار رودخانه فضای بسیار دل‌انگیزی را ایجاد کرده است. همه ساله خصوصاً در 2 فصل بهار و تابستان هزاران نفر از سراسر نقاط خوزستان برای گذراندن اوقات فراغت و سیاحت به این مکان خوش آب و هوا سفر می‌کنند.

مال آقا کجاست؟

علاقمندان سفر  به این منطقه بکر گردشگری باید از شهر باغملک به سمت مال آقا حرکت کنند و با پشت سر گذاشتن شهر قلعه تل و طی حدود 4 کیلومتر راه با منظره های زیبا و چشم نواز دیدن تپه‌ها و کوه ها و نسیم خنک کوهستان و جنگل های انبوه بلوط، گویی وارد دنیایی متفاوت تر از خوزستان شده‌اند. کمی جلوتر، روستای تمبی با قدمتی چند هزار ساله و بافتی زیبا واقع شده است.

مال آقا کجاست؟

از جاذبه ‌های طبیعی این روستا می توان به آبشار زیبای شیوند، درختان انار، چنارهای سر به فلک کشیده و گیاهان محلی در حاشیه رودخانه را نام برد. همچنین می توان به آثار تاریخی این منطقه که شامل کتیبه ‌های سنگ نوشته به جا مانده از دوران مصریان ملقب به بردگپ سنگ بزرگ)و همین طور آثار باقیمانده از خانه ‌های ساخته شده در دل کوه، اشاره کرد.

علاقمندان به دیدن این روستای زیبا از شهر باغملک که به سمت مال آقا حرکت می کنند با پشت سر گذاشتن شهر قلعه تل و طی حدود 4 کیلومتر راه با دیدن تپه ها و کوه ها و نسیم خنک کوهستان و جنگل های انبوه بلوط، گویی وارد دنیایی متفاوت شده اند. کمی جلوتر، روستای تمبی با قدمتی چند هزار ساله و بافتی زیبا در دل کوهستان در مقابل دیدگان گردشگران قد علم می کند.

شایان ذکر است: شهرستان باغملک با مرکز استان خوزستان 125 کیلومتر فاصله دارد.

انتهای پیام/م

گذران تعطیلات در دل طبیعت مال آقا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.