اردوغان: اجازه نمی‌دهیم کُردها در عراق دولت تشکیل دهند

«رجب طیب اردوغان» گفت همانطور که ترکیه مانع از قدرت گرفتن کُردها در سوریه شد، در عراق نیز همین کار را خواهد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آناتولی؛ «رجب طیب اردوغان»، رئیس جمهور ترکیه، در اظهاراتی گفت: این آنکارا بود که مانع از تشکیل دولتی کُرد و مستقل در سوریه شد. ترکیه قصد دارد در عراق نیز مانع از استقرار یک «دولت تروریستی» شده و جلوی استقلال کُردها را در این کشور بگیرد.

او که در نشست اتاق تجارت و صنایع ترابزون سخنرانی می‌کرد، در ادامه افزود: «ترکیه طرح و نقشه تشکیل «دولت ترور» در سوریه را خنثی کرد و حالا قصد دارد در عراق نیز مانع از این کار شده و اجازه تاسیس دولت کُردهای مستقل را ندهد.»

اردوغان در ادامه افزود: با وجود فشارهای داخلی و خارجی، ترکیه حضوری موثر در مناقشات مربوط به سوریه داشته است. ترکیه در مبارزه با تروریسم به موفقیت‌های مهمی دست پیدا کرد. ما عرصه را بر «گروه تروریستی و تجزیه‌طلب» پ.ک.ک تنگ کردیم به طوری که دیگر قادر نیستند به راحتی اقدام به عملیات خرابکارانه کنند.

او همچنین گفت: «ما جدایی‌طلبان را در عراق و سوریه به حال خود نمی‌گذاریم. ما می‌دانیم که اگر باتلاق را تخلیه نکنیم، نمی‌توانیم از شر مگس‌ها خلاصی یابیم.»

ترکیه سال گذشته نیروهای نظامی خود را به بخش‌های شمالی سوریه اعزام کرد تا با تروریست‌های داعش مقابله کنند. اما به بهانه این کار، نیروهای کُرد را از شهر عفرین واقع در شمال غرب سوریه بیرون راند.

رجب طیب اردوغان از دستاوردهای عملیات نظامی سال گذشته به نیکی یاد کرد و وعده داد ارتش ترکیه به زودی عملیات مشابهی را در آینده نزدیک آغاز خواهد کرد.

 

انتهای پیام/

اظهارات اردوغان درباره ممانعت از تشکیل دولت کردها در عراق

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار