بیرجند؛

افزایش برداشت محصولات زراعی توسط کمباین ها در شهرستان درمیان

مدیر جهاد کشاورزی درمیان از افزایش سطح برداشت محصولات زراعی پاییزه با کمباین های دو منظره خبر داد.

ضیائیان احمدی مدیر جهاد کشاورزی درمیان روز گذشته در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بیرجند ؛با بیان اینکه 50 درصد از سطح زیر کشت محصولات زراعی پاییزه توسط کمباین ها برداشت می شود،گفت:50 درصد سطح زیر کشت باقیمانده نیز توسط درو گر برداشت می شود.

وی افزود:با توجه به اینکه 95 درصد زارعان شهرستان درمیان دامدار هستند تعداد کمباین های کاه کوب در بخش گزیک شهرستان درمیان نسبت به سال گذشته 2 برابر شده است.

ضیائیان احمدی گفت:از فواید کمباین های دو منظوره این است که با تغییر کاربری کمباین از حالت معمولی به حالت کاه کوب،یک مرحله دیگر که شامل کوبیدن و نرم کردن کاه و ذخیره محصول در مخزن جداگانه است،به این مراحل اضافه می شودکه با این کار دسترسی کشاورز به کاه محصول خود خیلی ساده و به صرفه شده است اما نیروی کار برای برداشت کم است.

مدیر جهاد کشاورزی درمیان با بیان اینکه در سال زراعی جاری رضایت مردم از عملیات برداشت با کمباین ها افزایش داشته است،افزود:به منظور افزایش کارایی در قسمت های مختلف کمباین و کاهش زمان برداشت با کمباین ها فعالیت هایی از جمله تشکیل ستاد برداشت در مدیریت جهاد کشاورزی درمیان،برگزاری جلسات توجیهی با کمباین داران، انجام تنظیمات و صدور معاینه فنی،نظارت و بازدید در طول دوره برداشت توسط کارشناسان از کمباین ها انجام می گیرد.

انتهای پیام/غ

برداشت 50 درصدی محصولات زیر کشت زراعی توسط کمباین ها

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار