نماینده نهبندان و سربیشه در مجلس؛

مرز شرقی خراسان جنوبی،تمام خطوط قرمز را رد کرده است

نماینده مردم شهرستان های نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی گفت: من در این حوزه انتخابیه اعلان وضعیت قرمز می کنم.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بیرجند ؛ افضلی، نماینده مردم شهرستان های نهبندان و سربیشه امروز در تذکر شفاهی خود در صحن علنی مجلس شورای اسلامی گفت: وضعیت انسانی، زیست محیطی و امنیتی در شهرستان های نهبندان و سربیشه تمام خطوط قرمز را رد کرده است .


نماینده نهبندان و سربیشه در مجلس با ابراز نگرانی از خالی شدن 260 کیلومتر مرز مشترک منطقه با کشورافغانستان در آینده ای نزدیک،افزود: داعش در سوریه و عراق زمین گیر شده است ولی باید نگران افغانستان بود، با خالی شدن حوزه انتخابیه اینجانب راهی هموار و بدون سکنه تا مرکز کشور برای داعش و تروریست ها ایجاد خواهد شد که باید جای تک تک این مردم نیروی نظامی استخدام کنیم، پس آنها را در مرز برای خود حفظ کنیم.


افضلی درخصوص بحران آب در این منطقه به وزیر نیرو تذکر داد و گفت: با توجه به خشکسالی 18 ساله وایجاد بحران آب و آبرسانی به نیمی از روستاها با تانکر، خواستار تسریع در تامین اعتبار به مجتمع های آبرسانی در حال اجرا و توجه به توسعه پایدارهستیم و طرح انتقال آب از دریای عمان به خراسان جنوبی باید به صورت جدی پیگیری شود.


وی با اشاره به نیمه کاره رها شدن طرح فاضلاب شهر سربیشه گفت: فاضلاب در شمال شهر اجرا، ولی در جنوب سربیشه رها شده که سبب مشکلات تنفسی و بیماریهای قارچی در بین مردم شده است که خواستار تسریع در تخصیص اعتبار و تکمیل این طرح هستیم.


نماینده نهبندان و سربیشه خواستار کاهش تعرفه برق درشهرستان شد و گفت: این شهرستان هم مرز با استان سیستان و بلوچستان و کویر است و همان طور که کاهش تعرفه برق در این استان لحاظ می شود، باید در نهبندان که 120 روز با بادهای سیستان مواجه است نیز لحاظ شود.


افضلی همچنین در تذکر به وزیر جهادکشاورزی با اشاره به اینکه 2 هزار قنات در این منطقه نیاز به اعتبار برای احیاء دارد،افزود: ستاد احیاء قنوات همانند ستاد احیاء دریاچه ارومیه باید تشکیل شود.


نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس با تبریک آغاز به کار دولت دوازدهم گفت:امیدواریم با شروع فعالیت این دولت رفع مشکلات اقتصادی کشور به ویژه شرق کشور آغاز شود.


انتهای پیام/ب


بحران آب در شرق کشور،باید دغدغه مسئولان شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار