اردبیل؛

اجرای پروژه‌های عمرانی در مناطق محروم اردبیل

پروژه‌های عمرانی در مناطق محروم و روستایی استان اردبیل اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، حسین دشتی مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل در دیدار با کشاورزان مؤدی زکات دهستان دولت‌‌آباد شهرستان نمین اظهار داشت: اهالی خیر دهستان دولت‌آباد 100 تن گندم را برای امور خیریه در قالب زکات سهم الفقراء اهدا کردند که ارزش ریالی گندم اهدایی بیش از یک‌ میلیارد ریال برآورد شده است که بر اساس نیات خیران هزینه خواهد شد.

وی با بیان اینکه کشاورزان و خیران شهرستان نمین تا کنون بیش از 148 میلیون ریال زکات پرداخت کرده‌اند، افزود: زکات جمع آوری شده در همان محل و روستاهای مؤدی زکات هزینه می‌شود و ریالی از آن به سایر مناطق استان و شهرستان‌های دیگر اختصاص نمی‌یابد.

دشتی بیان کرد: مردم خیر شهرستان نمین بیش از دو میلیارد و 650 میلیون ریال امسال به خانواده‌های تحت حمایت و اقشار آسیب‌پذیر کمک کرده‌اند و نیز خیران نمینی حدود 700 میلیون ریال نیز در قالب صدقه به اقشار بی‌بضاعت کمک کرده‌اند.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل تصریح کرد: آگاهسازی و اطلاع‌رسانی مردم در زمینه پرداخت زکات از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است که انتظار می‌رود مسئولان، مبلغان دینی، روحانیان، دهیاران و اعضای شوراهای روستایی در این زمینه گام‌های بلندتری برداشته و مردم را نسبت به اهمیت به جا آوردن فریضه واجب زکات ترغیب و تشویق کنند.

وی گفت: با فرهنگسازی و ترویج فرهنگ زکات در جامعه می‌توانیم بخش مهمی از مسائل خانواده‌های بی‌بضاعت و افراد مستمند را حل کنیم و هم زکات دهنده، هم زکات گیرنده و هم جامعه از فضائل معنوی و مادی زکات بهره می‌برند که اگر بتوانیم فعالیت‌های گسترده‌تری را در این زمینه به انجام رسانیم، شاهد زدوده شدن فقر و محرومیت از منطقه خواهیم بود.

دشتی با اشاره به اینکه 60 درصد از زکات پرداختی برای فقرا و 40 درصد آن برای پروژه‏‏‎های عمرانی در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: بر این اساس کمیته امداد می‌کوشد از طریق زکات سهم الفقرا به مشکلات خانواده‌های بی‌بضاعت رسیدگی کند که تاکنون از نتایج بسیار حائز اهمیتی برخوردار بوده است.

 

انتهای پیام/ع

اجرای پروژه‌های عمرانی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.