اردبیل؛

بهترین بستر برای رفع بیکاری در اردبیل بهادادن به تولیدات و نخبگان داخلی است

بهترین بستر برای رفع مشکل بیکاری در استان اردبیل بها دادن به بخش تعاون و توسعه کارآفرینی و نیز استفاده از ظرفیت عظیم اقتصادی موجود است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل،باتوجه به اینکه مدیران اجرایی نقش کلیدی در پیشرفت استان دارند اگر در تحقق اقتصاد مقاومتی نگاهی گسترده به فارغ التحصیلان و کارآفرینان و محصولات تولیدی داخل داشته باشند بسیار ساده و آسان می توان به توسعه پایدار دست یافت.

بهترین بستر برای رفع بیکاری در اردبیل بهادادن به تولیدات و نخبگان داخلی است

با اذعان به اینکه تولیدکنندگان داخلی امروزه بیش از هرچیزی نیازمند حمایت دولتی برای ایجاد اشتغال و کارآفرینی در حوزه گسترده هستند تا بتوانند با بازار خارجی به رقابت بپردازند باید توجه داشت که ارضای نیاز بازار کار و ایجاد فرصتهای شغلی جدید با اعتماد به نخبگان داخلی بهترین راهکار برای تحقق اقتصاد مقاومتی می باشد.

پرداختن به موضوع اقتصاد مقاومتی چند سالی هست که در کشور ما اوج گرفته این امر را زمانی می توان بهتر درک کرد که شعارهای سال گذشته و سال جاری را مورد بحث و ارزیابی قرار داد و در راستای تحقق این شعارها جوانان بسیاری در این مرز و بوم با یاری گرفتن از همت و اراده خود توانستند دست به کارهای بزرگی زده و در سمت و سوی اشتغال و اقتصاد گام بردارند.

در همین راستا بسیاری از جوانان اقدام به کارآفرینی کرده و بسیاری هم که این امر را چندین سال گذشته آغاز کرده بودند در راستای پررونق کردن و پربارسازی کار و بار خود تلاش کردند که با وجود حدود 70 هزار بیکار در استان اردبیل بسیاری نیز در اوضاع کساد بازار در کارگاه هایی مشغول به کار شدند که ایده و طرح همین جوانان پرتلاش استان بودند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل گفت: باتوجه به اینکه جمعیت فعال استان اردبیل به تفکیک وضعیت اقتصادی آن بیش از 450 هزار نفر بوده از همین تعداد بیش از 390 هزار نفر دارای شغل هستند که این تعداد حدود 87 درصد فعالان حوزه اقتصادی را تشکیل می دهد.

رحیمی اظهار داشت: در حال حاضر استان اردبیل 12 هزار و 600 کارگاه کارگری وجود دارد که 94 هزار و 331 نفر در این کارگاه ‌های تولیدی مشغول کار هستند ولی با این وجود نرخ بیکاری در استان اردبیل از میانگین کشوری بالاتر بوده به طوری که آمار میانگین کشوری 11 درصد و در استان اردبیل 12.8 درصد است که انتظار می رود با پیاده سازی ایده های نو از سوی جوانان موازی با شعار سال مبنی بر اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال بتوان همین تعداد بیکار در استان اردبیل را نیز کاهش داده و یا حتی به عدد صفر رساند.

یکی از کارگاه های تولیدی فعال در حوزه صنعت ساختمان سازی استان اردبیل کارخانه تولید آسانسورسازی اردبیل می باشد که با آغاز فعالیت خود از سال 85 توانسته هم اکنون برای بسیاری از جوانان بیکار استان اشتغال ایجاد کند.

بهترین بستر برای رفع بیکاری در اردبیل بهادادن به تولیدات و نخبگان داخلی است

ارتقای کیفیت آسانسور اردبیل با بهره‌گیری از توانایی جوانان فارغ التحصیل

مدیرعامل کارخانه آسانسورسازی اردبیل با اشاره به سرمایه اولیه تنها 200 میلیون تومان برای راه اندازی این شرکت گفت: خوشبختانه امروز توانستیم با ارتقای سرمایه خود به 8 میلیارد تومان در بحث اشتغال، تولید و صادرات گام موثری برداریم.

میثم رحیم زاده با اشاره به اینکه تمام شاغلین بخش فنی کارخانه آسانسورسازی فارغ التحصیلان رشته برق و الکترونیک دانشگاهی هستند، افزود: در حال حاضر ما موفق شدیم بالای 60 درصد از سهم صنعت آسانسور استان را به خود اختصاص دهیم و در این راستا آسانسور را از بحث طراحی، تولید و اجرا در خدمت مشتریان داخلی باشیم.

وی ادامه داد: پیشرو بودن در ارائه خدمات به مشتریان، ارتقای کیفیت، بهره گیری از آخرین و بروزترین متدهای صنعت آسانسورسازی مطابق با استانداردهای صنعت ساختمان و در نهایت جلب رضایت مشتریان در سراسر کشور از اهداف ما در طول این سالها بوده است.

بهترین بستر برای رفع بیکاری در اردبیل بهادادن به تولیدات و نخبگان داخلی است

ایجاد اشتغال برای بیش از 230 نفر

مدیرتولید کارخانه آسانسورسازی استان اردبیل گفت: اشتغالزایی به صورت مستقیم و غیرمستقیم به ترتیب 86 نفر و 150 نفر در کارخانه آسانسورسازی از مهمترین دستاوردهای ما در طول سالهای متمادی و از بدو آغاز فعالیتمان بوده است.

آرش رحیم زاده تصریح کرد: در حال حاضر در بحث صادرات نیز ما مشکلی نداریم و توانسته ایم محصولات باکیفیت خود را به 16 استان همچون هرمزگان، خوزستان، بوشهر، سمنان، کرمانشاه، کردستان، آذربایجان شرقی و غربی، خراسان رضوی، اصفهان و کیش صادر کنیم.

وی با بیان اینکه در نظر داریم با پیاده سازی ایده های نو و توسعه بخشهای تولیدی و فنی شرکت میزان اشتغال مستقیم کارخانه را به 120 نفر افزایش دهیم، گفت: در همین راستا حمایت مسئولان و مردم کشور از صنایع و محصولات ما لازمه تحقق این امر می باشد.

مدیر تولید کارخانه آسانسورسازی استان اردبیل اظهار کرد: هم اکنون با همین تعداد کارگران مشغول به کار در شرکت ما میانگین تولیدی ما 60 الی 70 دستگاه می باشد که انتظار می رود با گسترش چارچوب فعالیتها این میزان نیز افزایش چشمگیری داشته باشد.

بهترین بستر برای رفع بیکاری در اردبیل بهادادن به تولیدات و نخبگان داخلی است

صدور 85 فقره پروانه طراحی و مونتاژ آسانسور در اردبیل

فرشاد عابدی، معاون صنعت، ‌معدن و تجارت استان اردبیل از صدور 85 فقره پروانه آسانسور در اردبیل خبر داد و گفت: استان اردبیل ظرفیت بسیاری در تولید آسانسور دارد که دراین سالها اقدامات بسیار خوبی انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه صنعت آسانسور در استان اردبیل از سال 1381 به صورت جدی فعالیت خود را آغاز کرده است، اظهار کرد: ما برنامه اساسی برای حمایت از سرمایه‌ گذاران و تولیدکنندگان داریم تا بتوانیم این صنعت را در اردبیل به طور شایسته ارتقاء دهیم.

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل از برنامه‌ ریزی برای حمایت از کارآفرینان حوزه صنعت آسانسور خبر داد و افزود: مهمترین اولویت ما جذب سرمایه ‌گذار در حوزه صنعت ساختمان و آسانسورسازی است که در این زمینه تمام تلاش خود را به کار می ‌گیریم تا بتوانیم اردبیل را در راستای توسعه قرار دهیم.

 

انتهای پیام/ع

رفع بیکاری در اردبیل

 

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.