اردبیل؛

اجرای طرح های پژوهشی در استان اردبیل

در حال حاضر ۸ طرح پژوهشی در استان اردبیل در حال اجرا است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، مهران اوچی اردبیلی سرپرست جهاد دانشگاهی استان اردبیل در جلسه شورای آب در اردبیل اظهار داشت: در حال حاضر جهاد دانشگاهی استان برای اجرای طرح‌های پژوهشی ظرفیت‌های قابل توجهی دارد و به همین منظور در حال حاضر هشت طرح پژوهشی در استان در حال اجرا است که این طرح‌ها نقش قابل توجهی در رشد و توسعه استان دارد.

وی با اشاره به تولید سیب‌زمینی به عنوان یکی از مهم‌ترین محصولات کشاورزی استان افزود: ایجاد ارزش افزوده سیب زمینی اردبیل یک امری لازم و ضروری است که به همین منظور نیاز است اقدامات لازم و اساسی در کم‌ترین زمان ممکن در دستور کار قرار داده شود.

سرپرست جهاد دانشگاهی استان اردبیل گفت: نبود انبار و سردخانه در این استان سبب شده که محصولی که بخشی اعظمی از آب را مصرف می‌کند از بین رفته و کیفیت خود را تا حد قابل توجهی از دست دهد که به همین منظور نیاز است ایجاد صنایع تبدیلی را مبنای کار قرار داده و بتوانیم به تمامی اهداف خود در این زمینه دست یابیم.

اوچی اردبیلی بیان کرد: در حال حاضر 19 هزار پرونده در مرکز درمان ناباروری استان اردبیل تشکیل یافته که 20 درصد آن‌ها اتباع خارجی هستند که در این مرکز در حال حاضر 47 نوزاد در این مرکز متولد شده است که امیدواریم با برنامه‌ریزی‌های انجام یافته بتوانیم به تمامی اهداف خود در این زمینه دست یابیم.

وی تصریح کرد: در حال حاضر 100 هکتار از سد خداآفرین نیز برای راه‌اندازی مرکز مکانیزه گیاهان دارویی در نظر گرفته شده و 10 هکتار زمین نیز از منطقه ویژه اقتصادی نمین اخذ شده تا نخستین واحد نیمه صنعتی تولید نشاسته حفاری از سیب زمینی راه‌اندازی شود و بتوانیم به تمامی اهداف خود در راستای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و منویات مقام معظم رهبری دست یابیم.

 

انتهای پیام/ع

اجرای  طرح های پژوهشی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.