همزمان با دهه ی ولایت؛

سومین جشنواره سوهان روح برگزار می شود

دبیر جشنواره سوهان روح گفت: نزدیک به 40 اثر برگزیده سومین جشنواره سوهان روح در قالب یک کتاب 100 صفحه‌ای با عنوان سوهان روح2 چاپ می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛احمدی،دبیر جشنواره سوهان روح با اشاره به اینکه امسال سومین جشنواره سوهان روح همزمان با دهه ی ولایت برگزار می‌شود، اظهار کرد: نخستین دوره این جشنواره در سال 91 برگزار شد که آغاز فعالیت‌های طنز در شهر قم بود، همچنین در سال 93 دومین دوره این جشنواره همراه با چاپ کتاب سوهان روح برگزار شد.

وی افزود: نزدیک به 40 اثر برگزیده سومین جشنواره سوهان روح در قالب یک کتاب 100 صفحه‌ای با عنوان سوهان روح2 چاپ و در مراسم اختتامیه جشنواره رونمایی می‌شود.

دبیر جشنواره سوهان روح با بیان اینکه این جشنواره در موضوعات آزاد، فرهنگ، شهروندی، ویژه و هجو آل سعود برگزار می‌شود، عنوان کرد: علاقمندان در بخش فرهنگ شهروندی می توانند به محیط زیست، ترافیک، آلودگی هوا، آپارتمان نشینی و سایر مسائل شهری به سرودن شعر بپردازند.

احمدی  با اشاره به اهداف برگزاری این جشنواره مطرح کرد: شناخت استعدادهای ادبیات طنز در شهر قم، همایت از طنز هدفمند، بالابردن سطح انتقاد پذیری جامعه و حمایت از گویش قمی که ظرفیت بسیار بالایی در بخش طنز دارد از جمله اهداف جشنواره سوهان روح است.

وی  با بیان اینکه در جشنواره سراسری طنز سوره شاعران قمی درخشش خوبی داشته‌اند، خاطرنشان کرد: طنزهای شاعران قمی طنزهایی با ساختار محکم همراه با بیان مشکلات شهری است.

دبیر جشنواره سوهان روح در پایان با اشاره به اینکه مراسم اختتامیه جشنواره  سوهان روح در دهه ولایت برگزار می‌شود، تصریح کرد: در جشنواره سوهان روح، دو کارگاه هنری برگزار خواهد شد و همچنین در نظر داریم در مراسم اختتامیه از یکی از شاعران برجسته شعر طنز قمی مانند شاطرعباس صبوری قمی که در زمان قاجار شعر می‌سرود، تجلیل کنیم.

انتهای پیام/ش

سومین جشنواره سوهان روح در موضوعات آزاد برگزار می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار