سنندج؛

جمع‌ آوری 270 میلیارد تومان زکات در کشور

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور گفت: سال گذشته 270 میلیارد تومان زکات در کشور جمع‌آوری شدکه برای پروژه‌های عمرانی وخدماتی درمناطق محروم هزینه شد.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،علی‌محمد ذوالفقاری، امروز در جمع خبرنگاران استان کردستان گفت: کمیته امداد کردستان برای تامین نیازهای اساسی فقرا کمک‌های خود را از سوی دولت، خود کمیته امداد و همچنین از محل کمک‌های مردمی تأمین می کند.

وی با اشاره به اینکه بخش مشارکت‌های مردمی کمیته امداد توسعه انفاق در جامعه، استفاده از ظرفیت‌های دینی برای جذب مشارکت‌های مردمی و توزیع عادلانه آن بین فقرا را در دستور کار خود دارد، افزود: مبلغان زکات در سطح شهر و روستاها بخشی از فعالیت خود را برای فرهنگ سازی کمک به فقرا اختصاص می‌دهند.

ذوالفقاری بیان کرد: بخشی از درآمدهای این نهاد در قالب طرح اکرام و محسنین حاصل می‌شود که در این راستا در ماه مبارک رمضان ۳۲۰ هزار حامی به تعداد حامیان در کشور اضافه شد.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور از جذب یک میلیون و 100 هزار حامی در قالب طرح‌های اکرام ایتام و محسنین خبر داد و عنوان کرد: سال گذشته حامیان در سطح کشور 404 میلیارد تومان به نیازمندان کمک کردند.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته 300 میلیارد تومان از محل درآمد صدقات در کشور برای نیازمندان جمع آوری شد، بیان کرد: بخشی از این درآمد مربوط به صدقات قلکی و بخشی نیز صندوق‌های متوسط و بزرگ بود.

ذوالفقاری با اشاره به اینکه توسعه صدقات الکترونیکی یکی از فعالیت‌های ویژه این نهاد است، ادامه داد: تمایل کمیته امداد امام خمینی(ره) به سمت صدقات الکترونیکی، پیامکی و اپلیکشن‌های مختلف است.

وی یکی دیگر از حوزه‌های درآمدی این نهاد را از طریق پرداخت زکات خواند و اعلام کرد: 270 میلیارد تومان زکات در کشور جمع‌آوری شد که ۴۰ درصد آن بنا به نیت بانی به پروژه‌های عمرانی مناطق محروم و ۶۰ درصد نیز در زمینه خدمات رسانی به محرومان هزینه شد.

ذوالفقاری یادآور شد: کمیته امداد امام خمینی(ره) درصدد شناسایی خیریه‌ها برای تعامل سازنده است و نه تنها از توسعه خیریه‌ها استقبال می‌کند بلکه تجربه خود را در قالب دانش کاری به آنها ارائه می‌دهد.

 انتهای پیام/م

جذب یک میلیون و 100 هزار حامی در کشور

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.