خوانساری عنوان كرد:

احیای جاده ابریشم، زمینه ساز گسترش همکاریهای ایران و چین

رییس اتاق بازرگانی گفت: پس از برجام تبادلات تجاری بین ایران و چین ادامه داشت و احیای جاده ابریشم فرصت بسیار خوبی را برای همکاری های مشترک ایجاد کرد.

/////به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، مسعود خوانساری رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران در نشست مشترک ايران و چين با اشاره به سابقه طولانی مراودات تجاری میان ایران و چین عنوان کرد: ایران و چین به عنوان دو قدرت باستانی در قاره آسیا روابط خوبی را از سال های دور با هم داشته اند.

وی ادامه داد: در عهد معاصر و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران نیز سطح مراودات تجاری این دو کشور به طور روز افزون افزایش یافته است.

خوانساری تصريح كرد: توسعه همکاری های ایران و چین در حوزه های انرژی، نفت و گاز، معدن، صنایع فلزی، حمل و نقل و .... کماکان ادامه دارد و یکی از حوزه های همکاری که در آن سرمایه گذاری شد، حوزه نفت و گاز و ساخت نفتکش بود.

به گفته وی چین در تمام دوران تحریم های ظالمانه علیه ایران، ارتباطش را با ایران قطع نکرد و در این مدت، صادرات نفت به چین افزوده شد و در مقابل چین تأمین کننده نیاز ایران بود.

وی عنوان كرد: بعد  از توافق برجام نیز تبادلات تجاری ادامه داشت و احیای جاده ابریشم فرصت بسیار خوبی را برای همکاری های مشترک ایجاد کرد.

خوانساری اذعان داشت: با توجه به پتانسیل های گردشگری و جاذبه های تاریخی و تفریحی ایران و علاقمندی مردم چین به گردشگری، می توانیم مقدار زیادی از درآمدهای مورد نیاز خود را محل میزبانی از گردشگران چینی تأمین کنیم.

وی افزود: در این رابطه می توان پروژه های زیادی را برای ایجاد زیربناهای گردشگری با سرمایه گذاری های مشترک تعریف کرد. در این راستا، راه آهن سریع السیر تهران- اصفهان و برقی کردن قطار تهران- مشهد با فاینانس چینی ها انجام شده است.

خوانساری در پايان بيان کرد: بنگاه های خصوصی هر دو کشور باید برای توسعه همکاری ها فعال شوند و اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران آمادگی دارد تا حداکثر همکاری را با شرکت های ایرانی و چینی انجام دهد، البته مشکلات و موانعی هم وجود دارد که باید این موانع برداشته شود.

انتهای پیام/

ایران و چین پروژه های مشترک سرمایه گذاری تعریف می کنند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار