پرواز یک جنگنده روسی بر فراز نقاط حساسی از واشنگتن

طب گزارش رسانه‌های آمریکایی، روز گذشته یک جنگنده روسی بر فراز نقاط حساسی از پایتخت آمریکا به پرواز درآمد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی‌ان‌ان، یک جنگنده روسی بر فراز چند نقطه حساس از واشنگتن به پرواز درآمد و از بالای باشگاه گلف ترامپ در ویرجینیا نیز عبور کرد.

گفته می‌شود این پرواز مطابق با معاهده آسمان‌های باز انجام شده است. این معاهده به کشورهای امضا کننده اجازه می‌دهد بر فراز تاسیسات نظامی یکدیگر جهت نظارت بر فعالیت‌های نظامی یکدیگر پرواز‌های شناسایی انجام دهند. یک منبع آگاه به سی ان ان اعلام کرد پرسنل نظامی آمریکایی نیز در این هواپیما حضور داشته اند.

گفته می‌شود ساختمان کنگره، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون)، سازمان اطلاعات مرکزی (سیا) و کمپ دیوید از جمله نقاط حساسی بوده اند که جنگنده روسی بر فراز آن‌ها به پرواز درآمده است. همچنین، این جنگنده بر فراز باشگاه ملی گلف ترامپ در ویرجینیا نیز پرواز کرده است. منابع آگاه به سی ان ان اعلام کردند قرار است این هواپیما از شهر بِدمینستر در ایالت نیوجرسی – محلی که اکنون رئیس جمهور آمریکا تعطیلات تابستانی خود را در آن سپری می‌کند – نیز بازدید کند.

بر اساس آمار منتشر شده از جانب وزارت خارجه آمریکا، از سال 2002 تا 2016 که معاهده آسمان‌های باز در حال اجرا بوده است، واشنگتن 2 برابر بیشتر از مسکو بر فراز نقاط نظامی روسیه پرواز نظارتی انجام داده است.

در سند آماری وزارت خارجه آمریکا آمده است: «ارزش ویژه این معاهده، نقش آن در ایجاد شفافیت و اطمینان و نه در جمع‌آوری اطلاعات محسوب می‌شود که به اعضای این معاهده اجازه می‌دهد با همکاری یکدیگر، از غافلگیری‌ها اجتناب کنند.»

این در حالی است که ادعاها مبنی بر دخالت روسیه در انتخابات سال گذشته ریاست جمهوری آمریکا، روابط میان واشنگتن و مسکو را خدشه‌دار کرده است.

آژانس‌های اطلاعاتی آمریکا، روسیه را به ایجاد اختلال عمدی در روند انتخابات آمریکا متهم کردند. این اتهامات، کنگره آمریکا را بر آن داشت تا علیه مسکو تحریم‌هایی وضع کند. علی‌رغم این‌که ترامپ گفته بود این تحریم‌ها ممکن است «برای کسب‌و‌کارهای آمریکایی، دوستان و متحدان» آمریکا پیامدهای ناخواسته‌ای به همراه داشته باشد، وی قانون تحریم‌ها علیه مسکو، ایران و کره شمالی را امضا کرد.

اندکی پس از آن، روسیه با اخراج بیش از 700 دیپلمات آمریکایی از خاک خود، به اقدام آمریکا واکنش نشان داد.

انتهای پیام/

پرواز هواپیمای جاسوسی روسیه بر فراز واشنگتن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد نوروزی
۱۵:۴۱ ۲۰ مرداد ۱۳۹۶
وای وای
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۵ ۱۹ مرداد ۱۳۹۶
آفرین دلبندم
آخرین اخبار