جراحی سرطان پروستات به ربات ها سپرده شد+تصاویر

جراحان در بیمارستان مارسدن (Marsden) در انگلستان با استفاده از ربات جراح داوینچی نمونه شماره ۶، به انجام جراحی پروستات می‌پردازند.

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سرطان پروستات یکی از مرگبارترین بیماری‌ها در عصر حاضر است و براساس آمار‌ها تنها در کشور انگلستان روزانه 30 نفر در اثر این بیماری جان خود را از دست می‌دهند.

تیتر یک:روبات جراح مخصوص درمان مرگبارترین بیماری در آقایان+تصاویر
با وجود تحقیقات پزشکی برای کنترل بیماری و تبدیل آن به یک مشکل مزمن مانند دیابت یا آسم، اما هنوز یکی از راهکار‌های درمانی برای بیماران عمل جراحی است.

برهمین اساس جراحان در بیمارستان مارسدن (Marsden) در شهر لندن کشور انگلستان با استفاده از ربات جراح داوینچی نمونه شماره ۶، به انجام جراحی پروستات می‌پردازند.

تیتر یک:روبات جراح مخصوص درمان مرگبارترین بیماری در آقایان+تصاویر
از جمله مزایای درمانی جراحی با ربات داوینچی کاهش عوارض جانبی ناشی از جراحی بر سلامت آقایان و زندگی زناشویی آن‌ها است.

از ابتدای استفاده از ربات داوینچی برای جراحی پروستات تاکنون بیش از 2هزار و 500بیمار تحت عمل جراحی قرار گرفته و کارشناسان استفاده از ربات جراح را تحولی در علم پزشکی و کاهش خطا‌های انسانی می‌دانند.

این ربات اکنون ۱۳ سال است که برای جراحی پروستات مورد استفاده قرارمی گیرد و به تدریج امکانات و ابزار‌های جدید برای جراحی کم تهاجمی و با دقت بالا به آن افزوده شده است.

تیتر یک:روبات جراح مخصوص درمان مرگبارترین بیماری در آقایان+تصاویر
استفاده از ربات در این نوع عمل جراحی بسیار مناسب تر از جراحی تهاجمی است که بیمار پس از‌ آن دچار انواع مشکلات و عوارض جانبی می‌شد.

این روبات دارای بازو‌هایی است که به یک کنسول کنترلی متصل می‌شود و توسط جراح انسانی هدایت می‌شود.

سرطان پروستات در تمامی موارد نیاز به جراحی ندارد و دو سوم مبتلایان تنها با کنترل و نظارت رشد و پیشرفت تومور یا با استفاده از پرتو درمانی، شیمی درمانی و مصرف دارو‌های مهار کننده ترشح هورمون تستوسترون می‌توانند به عمر طبیعی خود ادامه دهند.

تیتر یک:روبات جراح مخصوص درمان مرگبارترین بیماری در آقایان+تصاویر
کارشناسان امیدوار هستند با پیشرفت‌های علمی، انجام بیوپسی از طریق آزمایش خون و نمونه برداری از تومور که به آن بیوپسی مایع گفته می‌شود بتوانند در مراحل اولیه سرطان را شناسایی کرده و اقدامات لازم برای کنترل و مهار آن را انجام دهند تا دیگر نیازی به عمل جراحی نباشد.

عمل جراحی پروستات جزو گزینه‌هاینه های درمانی این بیماری است و در عمل جراحی سنتی امکان دارد بیمار با برخی عوارض جانبی مواجه شود که بر کیفیت زندگی زناشویی او اثرمنفی بگذارد.

تیتر یک:روبات جراح مخصوص درمان مرگبارترین بیماری در آقایان+تصاویر
کارشناسان براین اساس به آقایان بالای  ۵۰ سال سن توصیه می‌کنند تحت نظارت متخصص اورولو‍ژی قرار داشته و آزمایش‌های تشخیصی دوره‌ای را به طور منظم انجام دهند تا کمتر درمعرض ابتلا به این بیماری قرار بگیرند.

همچنین تحرک و ورزش منظم، خودداری از استعمال دخانیات و مصرف مواد غذایی سالم و ازدواج موفق می‌تواند در جلوگیری از ابتلا به این بیماری موثر باشد.

منبع: dailymail

انتهای پیام/

ربات جراح، مخصوص درمان مرگبارترین بیماری در آقایان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار