مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان؛

آغاز چهلمین دوره مسابقات قرآن کریم در سمنان

این دوره از مسابقات در بخش های حفظ، قرائت، ترتیل و معارف قرآن و عترت برگزار می شود و ۱۲ داور نظارت و ارزیابی آن را بر عهده دارند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛ حجت الاسلام عبدالله واحدی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان گفت: چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم استان  در بخش های حفظ، قرائت، ترتیل و معارف قرآن و عترت برگزار می شود و ۱۲ داور نظارت و ارزیابی آن را بر عهده دارند.


وی افزود: از بین شرکت کنندگان این دوره از مسابقات ۱۵ نفر با رای داروان انتخاب و به مسابقات کشوری که در استان آذربایجان غربی برگزار خواهد شد، راه خواهند یافت.


حجت الاسلام واحدی بابیان اینکه چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم استان ویژه بزرگسالان برادر و خواهر بالای ۱۸ سال سن برگزار می شود، اظهار داشت: جایگاه سمنان در کسب رتبه های قرآنی طی شش سال گذشته رتبه ۲۸ بوده و اکنون به رتبه پنجم کشوری رسیده است.


مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان با بیان اینکه در مرحله شهرستانی چهلمین دوره مسابقات قرآن کریم استان سمنان در شش شهرستان استان برگزار شده بود، تصریح کرد: چهار هزار نفر از برادران و خواهران در ۱۲ رشته شامل رشته های شفاهی، سه رشته کتبی، و همخوانی و تواشیح شرکت داشتند.


وی با بیان اینکه در استان سمنان ۱۲ هزار نفر حافظ قرآن وجود دارد، افزود: قرآن چراغ راه و سعادت انسان است لذا برگزاری این قبیل مسابقات به اشاعه فرهنگ دینی کمک می کند.


انتهای پیام/ م


چهلمین مسابقات قرآن کریم از سراسر کشور در شهرستان سمنان آغاز شده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار