معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان؛

برگزاری 170 کلاس آموزش فرش‌دستباف در کردستان

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: : در راستای ارتقای مهارت بافندگان و تولیدکنندگان فرش‌دستباف تعداد 170 کلاس آموزشی برگزار می‌شود.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سنندج ؛محمدبختیار خلیقی معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان پیش از ظهر امروز در دومین جلسه میز فرش دستباف کردستان گفت: در راستای ارتقای مهارت بافندگان و تولیدکنندگان فرش‌دستباف تعداد 170 کلاس آموزشی در عنوان‌های مختلف از جمله افزایش مهارت بافندگان، طراحی فرش، رنگرزی، مدیریت کارگاه‌ها و ... برگزار می‌شود

 وی افزود: برای تقویت و افزایش راندمان و تولید فرش‌دستباف در کردستان، بعنوان یک مزیت نسبتی و اشتغال زا نیازمند مساعدت و تصویب بودجه از محل اعتبارات آموزشی سازمان مدیریت و برنامه استان هستیم.

 خلیقی بیان کرد: با توجه به وجود 90 هزار بافنده در سطح استان و درخواست‌های مکرر قالیبافان برای ثبت‌نام در سامانه بیمه تامین اجتماعی، از تمام ارگان‌ها بالاخص اداره کل تامین اجتماعی استان کردستان خواستار پیگیری و افزایش سهم بیمه‌شدگان و جایگزینی بافندگان واقعی بجای حذف بیمه‌شدگان در کردستان شد.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان با اشاره به نقش تسهیلات خرید اقساطی فرش‌دستباف در نمایشگاهی تحت همین نام در آبان سال گذشته بر میزان فروش و رونق فرش‌دستباف در استان، تداوم این رویه را در پانزدهمین نمایشگاه تخصصی فرش‌دستباف و تابلوفرش خواستار شد.

خلیقی در پایان گفت: با توجه به برگزاری بیست‌و‌ششمین نمایشگاه فرش دستباف در تهران از کلیه فعالان بخشهای مختلف از جمله تشکل‌های خصوصی فعال در زمینه فرش‌دستباف خواست تا با قدرت و توان مضاعف در این نمایشگاه حضور یابند.

انتهای پیام/  م ح

برگزاری بیست‌و‌ششمین نمایشگاه فرش دستباف در تهران

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.