مروارید در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان خبر داد

وزیر کشور عراق برای بررسی مراسم اربعین هفته آینده به ایران سفر می‌کند

استاندار ایلام گفت: هفته آینده وزیر کشور عراق برای بررسی مسائل مربوط به برگزاری مراسم اربعین به ایران سفر می‌کند.

هفته آینده وزیر کشور عراق به ایران سفر می‌کند/ 80 درصد از زائران اربعین سال گذشته در سامانه سماح ثبت نام کردند/ نیمه شهریور آغاز صدور روادید اربعین/دهلران به عنوان بازارچه مرزی تثبیت شده/محمدرضا مروارید استاندار ایلام در گفت‌وگو با خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان درباره تمهیدات برگزاری اربعین اظهار داشت: از 15 شهریور صدور روادید برای زائران اربعین آغاز می‌شود.

وی افزود: عراق در شهر اهواز، کرمانشاه، مشهد و  تهران  کنسولگری دارد و برای زائران روادید صادر می‌کند همچنین در سایر شهرهای کشورمان از جمله ایلام همچون سالهای گذشته دفتر موقتی برای صدور ویزا شکل می‌گیرد.

مروارید ادامه داد: زائران باید برای شرکت در مراسم اربعین در سامانه سماح ثبت نام کنند و این موضوع هم از سوی سازمان حج و زیارت مورد تاکید قرار گرفته است.

80 درصد از زائران اربعین سال گذشته در سامانه سماح ثبت نام کردند

استاندار ایلام خاطر نشان کرد: سال گذشته حدود 80 درصد از زائران برای شرکت در مراسم اربعین در سامانه سماح ثبت نام کردند البته برخی زائران که مایل بودند به صورت گروهی مشرف شوند ویزای آنها به صورت گروهی صادر شد.

وی با بیان اینکه دولت عراق برای کسانی که در سامانه سماح ثبت نام نمی‌کنند هم ویزا صادر می‌کند، گفت: باید زائران را تشویق کنیم که در سامانه سماح ثبت نام کنند تا به این شکل آمار دقیق زائران اربعین را در دست داشته باشیم و هماهنگی‌های لازم را با کشور عراق انجام دهیم.

مروارید با اشاره به شرایط حضور اتباع افغان در مراسم اربعین تصریح کرد: اتباع افغان اگر کارت و گذرنامه داشته باشند مشکلی برای شرکت در مراسم اربعین نخواهند داشت و در سامانه سماح هم بخش جداگانه‌ای برای ثبت نام آنها در نظر گرفته شده است.

فراهم سازی زیرساخت‌های مرز دهلران از سوی ایران مشکلی ندارد

استاندار ایلام همچنین درباره راه اندازی مرز دهلران و تردد زائران از این مسیر متذکر شد: فعلا دهلران به عنوان بازارچه مرزی تثبیت شده و ما به دنبال آن هستیم که از این مسیر برای تردد زائران در مراسم اربعین استفاده کنیم، با این حال بعید می‌دانم در اربعین سال جاری از این مرز برای تردد زائران استفاده شود چراکه باید امکانات و زیرساخت‌های مورد نیاز آن از سوی ایران و دولت عراق تامین شود.

وی یادآور شد: فراهم سازی زیرساخت‌های مرز دهلران از سوی ایران مشکلی ندارد و امکانات اولیه رفاهی آن نیز تامین شده اما هنوز دولت عراق برای راه اندازی این مرز به منظور تردد زائران در مراسم اربعین اقدامی انجام نداده است.

مروارید اضافه کرد: هفته آینده وزیر کشور عراق به ایران سفر می‌کند تا درباره مسائل مربوط به برگزاری اربعین  با مسئولان کشورمان مذاکره کند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار