معاون فرماندار اردستان خبر داد

نرخ 9.7 درصدی بیکاری در شهرستان اردستان

معاون فرماندار شهرستان اردستان از نرخ 9.7 درصدی بیکاری در این شهرستان خبرداد و گفت: طرح کارورزی در دستور کار قرار دارد که سهم شهرستان اردستان در این طرح 44 نفر بوده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،محمدتقی کیانی  امروز در جلسه کارگروه اشتغال شهرستان اردستان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید مدافع حرم «محسن حججی» و تبریک روز خبرنگار اظهار کرد: سال گذشته سهمیه اشتغال کشور 970 هزار نفر بود که از این میان سهمیه استان اصفهان 90 هزار نفر و سهمیه اردستان هزار و 500 نفر بود که اردستان توانست هزار و 380  نفر را شاغل کند.

وی افزود: سامانه رصد در شهرستان اردستان با مشکلاتی روبرو شده است و امکان ثبت اشتغال در این سامانه در حال حاضر وجود ندارد.

معاون فرماندار اردستان درباره جذب تملک دارایی‌ها گفت:  عدم جذب کامل تملک دارایی‌ها در شهرستان اردستان باعث جلوگیری از اشتغال شده است.

وی با اشاره به آمار 3.5 میلیون بیکاری مطلق در کل کشور بیان کرد: بیکاری مطلق بین سنین 15 تا 64 سال است که از این میزان یک‌ میلیون و 200 هزار نفر بالای فوق‌ دیپلم بوده و 65 درصد آن‌ها را بانوان تشکیل می‌دهند.

کیانی خاطرنشان کرد: امسال طرح کارورزی در دستور کار قرار دارد که سهم شهرستان اردستان در این طرح 44 نفر بوده و در این طرح 48 نفر ثبت‌نام کرده‌اند.

وی عنوان داشت: از سهمیه در نظر گرفته‌شده طرح دولت برای رفع بیکاری که معادل 150 هزار نفر برای کل کشور بوده، استان اصفهان 5 هزار سهمیه دارد و سهمیه شهرستان اردستان هم 44 نفر است.

معاون فرمانداری اردستان یادآور شد: نرخ رشد بیکاری در استان اصفهان 14.7 درصد بوده که این نرخ در شهرستان اردستان 9.7 درصد است.

کیانی با اشاره به اینکه استان اصفهان دومین شهر صنعتی کشور است، متذکر شد: شهرهای غربی استان اصفهان دارای نرخ بیکاری بالایی بوده و تا 20 درصد هم می‌رود اما پایین‌ترین نرخ بیکاری به شهرستان کاشان تعلق دارد.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری که فرمودند«اقتصاد مقاومتی باید در عمل باشد، نه در حرف»، تصریح کرد: عده‌ای سخنان رهبر معظم انقلاب درباره اقتصاد مقاومتی را جدی نگرفته‌ و صرفاً در حد شعار باقی گذاشته‌اند.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.