وزیر امور خارجه ژاپن مطرح کرد؛

پیشبرد همه جانبه روابط سیاست ژاپن در برابر جمهوری اسلامی ایران

وزیر امور خارجه ژاپن در دیدار معاون حقوقی وزارت خارجه گفت: سیاست ژاپن در برابر جمهوری اسلامی ایران بر پیشبرد همه جانبه روابط استوار است.

پیشبرد همه جانبه روابط سیاست ژاپن در برابر جمهوری اسلامی ایرانبه گزارش گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان ؛ وزیر امور خارجه ژاپن  در جریان دیدار «سید عباس عراقچی» معاون حقوقی و بین الملل وزارت امور خارجه کشورمان اعلام کرد که سیاست ژاپن در برابر جمهوری اسلامی ایران همچنان بر پیشبرد همه جانبه روابط استوار است.

 «تارو کونو» که هفته گذشته جانشین «فومیو کیشیدا» شده است، انتخاب مجدد حسن روحانی به عنوان رئیس جمهوری اسلامی ایران را تبریک گفت و با اظهار امیدواری نسبت به گسترش روابط دو کشور بویژه روابط اقتصادی در فضای بعد از برجام گفت که سیاست ژاپن در برابر ایران همچنان بر پیشبرد همه جانبه روابط استوار است.


وی با اشاره به اجرایی شدن موافقتنامه حمایت از سرمایه گذاری بین دو کشور گفت نهایی شدن سندهای همکاری زمینه را برای استفاده حداکثر از ظرفیت های موجود و پیشبرد روابط اقتصادی فراهم می کند.


وزیر امور خارجه ژاپن همچنین با حمایت از توافق برجام اظهار امیدواری کرد که نمونه موفقی از همکاری های اقتصادی بین دو کشور شکل گیرد.


«کونو» با اظهار تمایل برای سفر به ایران در فرصت مقتضی در پاسخ به سفر آذر ماه گذشته محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان گفت که تعمیق روابط با کشورهای ایران و گسترش رایزنی در مسائل منطقه مورد تاکید ژاپن می باشد.


در این ملاقات عباس عراقچی انتصاب «تارو کونو» به سمت وزیر خارجه ژاپن را تبریک گفت و اظهار داشت: اینکه ژاپن به پیشبرد روابط دو کشور بویژه در حوزه اقتصادی مصمم است جای خرسندی است.


معاون حقوقی و بین المللی وزارت امور خارجه کشورمان به گسترش روابط در فضای پس از برجام و فراهم شدن زمینه برای به فعلیت درآوردن ظرفیت های گسترده موجود بین دو کشور اشاره کرد و تاکید نمود: امروز شرایط پیشبرد همکاری های اقتصادی میان دو کشور بیش از پیش فراهم شده است.


وی گفت: امیدوار است شرکت های ژاپنی با توجه به موقعیت ممتاز ایران از فرصت های اقتصادی فراهم شده پس از توافق هسته ای بتوانند به موقع استفاده مناسب را داشته باشند.


گفتنی است، عراقچی همچنین امروز در ملاقات با «سوگیاما» قائم مقام و «آکیبا» معاون سیاسی وزارت خارجه ژاپن آخرین تحولات روابط دوجانبه و منطقه به ویژه مناطق خاورمیانه و شرق آسیا را مورد رایزنی و تبادل نظر قرار داد.


معاون حقوقی و بین المللی وزارت امور خارجه کشورمان دیروز پنجشنبه نیز با «تارو آسو» معاون نخست وزیر و وزیر اقتصاد و دارایی ژاپن و «هیرو شیگه سکو» وزیر اقتصاد تجارت، صنعت و صنایع ژاپن (متی) این کشور دیدار و گفت وگو کرده بود.

 

انتهای پیام/

 

سیاست توکیو بر پیشبرد همه جانبه روابط با ایران استوار است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار