عارف در کنگره مجمع زنان اصلاح طلب:

منتخبین شوراها باید به گفتمان اصلاحات پایبند باشند

رئیس شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان گفت: 21 منتخب شورا‌ی شهر باید به گفتمان اصلاح طلبی پایبند باشند.

نگران حرکت‌های شخصی در شورای شهر هستیم/منتخبین شوراها باید به گفتمان پایبند باشندبه گزارش خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمدرضا عارف رئیس شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان در نخستین کنگره مجمع زنان اصلاح طلب که صبح امروز در کتابخانه ملی ایران برگزار شد، اظهار داشت: این کنگره نویدی برای توسعه احزاب و حضور زنان در نظام تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری است، یکی از افتخارات گفتمان اصلاحات همراهی مردم است.

وی با بیان اینکه در هر انتخاباتی مردم بهتر از گام قبل، گفتمان اصلاحات را هدایت کردند، اظهار داشت: در دو سه ماهه اخیر دیدیم که هجمه‌هایی بر روی منتخبین مردم در شوراها وجود داشت، این 21 عزیز باید بدانند که سرمایه‌شان متعلق به گفتمان اصلاحات است نه احزاب.

رئیس شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان تصریح کرد: در فراکسیون امید برخی ضعف‌ها را توجیه کردیم که بعد از انتخابات روبروی فراکسیون قرار گرفتند اما در انتخابات شوراها این را نمی‌پذیریم چرا که همه این 21 نفر اصلاح طلب هستند.

وی تأکید کرد: منتخبین شوراها باید به گفتمان پایبند باشند ما نگران حرکت‌های شخصی در شورای شهر هستیم.

عارف اضافه کرد: این مسیر را در دهه 90 با عقلانیت و خرد جمعی برداشتیم اما برخی گویا می‌خواهند انسجام جبهه اصلاحات را متلاشی کنند پس منتخبین باید از مسئولیت خود در قبال این گفتمان آگاه باشند.

رئیس شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان بیان کرد: دنیا مجاب شده است که برای کاهش تنش ها وزیر دفاع زن باشد امروز متأسفانه یک وزیر زن معرفی نمی‌شود باید ریشه این موضوع مورد بررسی قرار گیرد، راهبرد اصلاحات در این زمینه مشخص است و ما در انتخابات شوراها سهمیه 30 درصدی برای زنان در نظر گرفتیم.

عارف گفت: کسی در حضور موثر زنان بعد از انقلاب شکی ندارد، امام(ره) هیئتی را به شوروی فرستاد که از آن هیئت محدود یک نفر زن بود که وجودش را برای انقلاب گذاشته بود.

وی با بیان اینکه ما باید از ظرفیت قانون اساسی برای زنان استفاده کنیم، گفت: برای رسیدن به این جایگاه، تشکل‌های زنان بسیار موثر هستند، نرخ مشارکت زنان در فعالیت‌های اقتصادی اختلاف 50 درصدی دارد اگر در دو سه دهه گذشته کمبود نیروی متخصص زن بهانه‌ای بود امروز هیچ بهانه‌ای وجود ندارد.

رئیس شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان اضافه کرد: بانوان باید به جای رقابت به رفاقت بپردازند چرا که نتیجه رقابت زنانه حذف شدن بوده است.

وی خاطرنشان کرد: حفظ انسجام جبهه اصلاحات بسیار مهم است باید از شش بانوی شورای شهر یک صدا شنیده شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار