ادبیات در هفته‌ای که گذشت؛

تجلیل از خبرنگاران عرصه ادبیات/ انتشار فراخوان جشنواره قصه‌گویی کانون

در هفته گذشته، معاونت فرهنگی وزارت ارشاد، در مراسمی از خبرنگاران عرصه ادبیات تجلیل کرد.

تجلیل از خبرنگاران عرصه ادبیات/ انتشار فراخوان جشنواره قصه‌گویی کانونبه گزارش خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ هفته‌ای که گذشت عرصه ادبیات و نشر کشورمان اخباری را پشت سر گذاشت. یکی از مهمترین روزهای هفته‌ای که گذشت، روز خبرنگار بود. از همین رو بسیاری از نهادهای مرتبط فرهنگی و اجتماعی به برگزاری مراسمی برای تجلیل از خبرنگاران پرداختند.

یکی از این نهادها معاونت فرهنگی وزارت ارشاد بود. همایون امیرزاده مشاور معاونت فرهنگی در مراسم تقدیر از روز خبرنگار که به همت معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، گفت: سابقه 16 سال کار خبری دارم و این جلسه به اسم خبرنگار و بانی آن شهید صارمی برگزار شد. کسانی دغدغه‌مند در این عرصه حضور دارند و اهمیت رسانه در دنیای امروز را نمی‌توان نادیده گرفت. در جامعه امروز هر شهروند یک خبرنگار است و طبیعتاً نقش خبرنگاران حرفه‌ای پررنگ تر شده است. خبرنگاران حرفه‌ای باید طوری حرکت کنند و مجهز باشند که از شهروند خبرنگار عقب نیفتند.


فراخوان بیستمین جشنواره بین المللی قصه گویی کانون پرورش فکری منتشر شد

فراخوان بیستمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری، در سه بخش قصه‌گویی، مقاله‌نویسی و داستان‌نویسی رضوی منتشر شد. مربیان، قصه‌گویان آزاد، پژوهشگران و نویسندگان فرصت دارند با توجه به زمان تعیین شده در هر بخش، نسبت به ارسال آثار خود اقدام کنند.

 

ششمین جشنواره مجازی کتابخوانی کلید خورد

بیژن پورمند رئیس فرهنگسرای فردوس با اشاره به رونمایی از سایت جشنواره‏‌های مجازی، از آغاز به کار ششمین جشنواره مجازی کتابخوانی همزمان با برگزاری جشنواره تولید کتاب‌های صوتی خبر داد. جشنواره‌ای که با هدف ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی برگزار می‌شود.

مدیر فرهنگی هنری منطقه ۵ گفت: جشنواره مجازی کتابخوانی با مشارکت مدیریت کتابخانه‏‌ها و ترویج فرهنگ کتاب‏خوانی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، یک مسابقه سراسری است که در میان رمان‌‌ها و داستان‌های مطرح ایران و جهان در فضای مجازی و به صورت اینترنتی برگزار می‏‌شود. اهداف این جشنواره ترویج فرهنگ کتابخوانی، افزایش سرانه‏ مطالعه کتاب در کشور، معرفی آثار ارزشمند ادبیات داستانی ایران و جهان، استفاده مفید از فضای مجازی حول موضوعات فرهنگی، هنری و کتاب‏خوانی و همچنین اهمیت مشارکت و همبستگی اجتماعی است.

 

 

انتهای پیام/

 

رویدادهای ادبی در هفته سوم مرداد 96

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار