طاهری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

توجه بسیج دانش آموزی به ارتقای سطح علمی دانش آموزان

معاون علمی بسیج دانش آموزی گفت: بسیج دانش آموزی متناسب با شرایط دانش آموزان مناطق مختلف کشور برنامه‌های علمی متعددی را در نظر می‌گیرد.

توجه بسیج دانش آموزی به ارتقای سطح علمی دانش آموزانحسن طاهری معاون علمی بسیج دانش آموزی در گفت و گو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در مورد برنامه‌های بسیج برای ارتقای سطح علمی دانش آموزان اظهار کرد: بسیج برنامه‌های متعددی در حوزه علمی برای دانش آموزان در نظر گرفته که از جمله آن می‌توان به طرح آیه تمدن ویژه رتبه‌های زیر هزار کنکور مسابقه علمی، جهاد علمی ویژه دانش آموزان مناطق محروم، مسابقات هوافضا، جشنواره دانش آموزان بسیجی و لیگ علمی برای دانش آموزان ممتاز اشاره کرد.

 

وی ادامه داد: در لیگ علمی از 42 هزار و 410 دانش آموزان شرکت کننده ، 30 هزار نفر از مدارس خاص بودند و حتی برخی از رتبه‌های برتر کنکور نیز سابقه حضور در این نوع از رقابت‌ها را داشتند.

 

معاون علمی بسیج دانش آموزی گفت: در برنامه‌های علمی در نظر گرفته شده مانند لیگ علمی تلاش می‌کنیم تا دانش آموزان شرکت کننده نسبت به سایرین سطح دانشی بیشتری داشته باشند و کتاب‌هایی فوق برنامه برای آن‌ها در نظر گرفته شده که در نهایت با رقابت بین هم ایجاد انگیزه برای کسب مطالب علمی افزایش پیدا  می‌کند.

 

طاهری با اشاره به اینکه مسابقات و برنامه‌های این لیگ علمی با کمک دبیران انجام شده، تصریح کرد: فراخوان برنامه از طریق بسیج دانش آموزی موجود در مدارس بوده و حداقل هزینه را برای این مسئله در نظر گرفتیم.

 

وی از کنترل ابعاد مختلف برنامه‌های علمی و آسیب شناسی آن خبر داد و گفت: از امسال تغییرات زیادی روی لیگ علمی داشتیم تا کیفیت کار ارتقا یابد.

 

معاون علمی بسیج دانش آموزی با اشاره به اینکه رقابت علمی برای شرکت کنندگان که 10 تیم از خارج از کشور نیز حاضر بودند ایجاد شد، یادآور شد:‌ این بزرگترین لیگ علمی جهان اسلام است که 104 تیم به مرحله نهایی راه یافتند.

 

انتهای پیام /

برنامه های متعدد بسیج در حوزه علمی دانش آموزان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار