اعلام برترین های لیگ تنیس کشور

کسب امتیاز مسابقات جایزه بزرگ آزادی مرا به رتبه اول رنکینگ بازگرداند

نفر اول رنکینگ کشوری تنیس گفت: در مسابقات جایزه‌بزرگ آزادی که حدود یک هفته پیش برگزار شد اول شدم.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،سازمان لیگ تنیس کشور برترین‌های این رشته در دو بخش آقایان و بانوان را اعلام کرد.

بر این اساس و در بخش آقایان حمید‌رضا نداف از اصفهان با 2 هزار و 270 امتیاز در صدر این رنکینگ قرار گرفته است و کیارش قائمی و شهاب راطق دیگر تنیسور‌ها اصفهانی به ترتیب در رده‌های هشتم و دهم حضور دارند.

حمد‌رضا نداف  در این خصوص اظهار داشت: من قبلا هم نفر اول بودم اما به خاطر به هم ریختن برنامه‌ها و مسائلی که بین من و بعضی از افراد به وجود آمد نتوانستم در چند مسابقه در 3 ماه پیش شرکت کنم و به همین خاطر امتیاز از من کم شد.

وی ادامه داد: اصفهان هم مسابقات جایزه‌بزرگ را برگزار نمی‌کرد؛ بعد از بازی‌های کشور‌های اسلامی که به ایران بازگشتیم به خاطر نزدیکی به این مسابقات و فشاری که در آن جا به ما تحمیل شد نتوانستم در دیگر رقابت‌ها حاضر شوم.

تنیسور اصفهانی تیم ملی افزود: معیار‌هایی برای اعلام رنکینگ وجود دارد و هر مسابقه‌ای که برگزار می‌شود امتیاز معینی دارد و هر نفر به اندازه رتبه‌ای که کسب می‌کند امتیاز می‌گیرد و بر اساس این امتیاز‌ها نفر اول مشخص می‌شود.

نداف تصریح کرد: در دنیا نیز همین‌گونه است که بر اساس امتیازات مسابقاتی که شرکت می‌کنند رده‌بندی می‌شود؛ هر کس در هر مسابقه‌ای شرکت می‌کند باید سال بعد در آن مسابقه حداقل رتبه سال گذشته را تکرار کند تا امتیاز بگیرد و فدراسیون نیز چنین سیستمی را ایجاد کرده و فقط باید تعداد مسابقات را افزایش دهد.

وی با اشاره اول شدنش در رنکینگ تنیس ایران بیان داشت: در مسابقات جایزه‌بزرگ آزادی که حدود یک هفته پیش برگزار شد اول شدم و موفق شدم امتیاز بگیرم و به رتبه اول بازگشتم.

تنیسور اصفهانی تیم ملی در خصوص دیگر اصفهانی تیم ملی گفت: شاهین خالدان در مسابقات شرکت نکرد و خارج از ایران است و به همین خاطر امتیازاتی را از دست داد و از رنک خارج شد.

نداف با بیان برنامه آینده خود اذعان کرد: در 28 آگوست به مسابقات بین‌المللی ترکیه می‌روم و دو هفته مسابقات می‌دهم؛ مسابقات داخل سالن آسیا را نیز پیش رو دارم و برای هر دو رقابت آمادگی خوبی دارم و امیدوار هستم رنکینگ خودم را حفظ کنم و نتیجه خوبی در مسابقات آسیایی بگیرم.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.