ورود فناوری‌های جدید به حوزه کشاورزی با رویکرد اشتغال زایی

معاون پژوهش وفناوری دفتر مرکزی جهادانشگاهی گفت:در نظر داریم ضریب نفوذ فناوری‌های جدید درحوزه کشاورزی باهدف اشتغال زایی افزایش یابد.

ورود فناوری‌های جدید به حوزه کشاورزی با رویکرد اشتغال زاییمحمدرضا پورعابدی معاون پژوهش وفناوری جهادانشگاهی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص اقدامات پژوهشی این نهاد اظهار کرد: فعالیت ها در چهار دفتر تخصصی فنی و مهندسی، علوم پایه، کشاورزی و پزشکی و علوم انسانی و اجتماعی انجام می شود همچنین  ۱۷پژوهشکده مستقل و ساختارهایی پژوهشی داریم که در عرصه های مختلف فعالیت های خوبی داشتند.

پورعابدی با اشاره به اقدامات مثبت در حوزه علوم پزشکی افزود: ترمیم زخم های دیابتی، پژوهش روی سرطان سینه، ساخت داروهای نوترکیب و آنتی بادی ها، خدمات تخصصی در زمینه ناباروری از جمله این اقدامات هستند.

معاون پژوهش وفناوری جهادانشگاهی بیان کرد: در سال های اخیر اشتغال دانش آموختگان، هدایت شغلی، صنعت گردشگری، برنامه های فنی و مهندسی و صنایع پتروشیمی بیشتر مورد توجه قرار گرفته همچنین مساله آب شیرین کن ها و گیاهان دارویی نیز به طیف وسیع فعالیت ها اضافه شده است.

وی با اشاره به اینکه در نظر داریم در کشاورزی به سمت فعالیت های مبتنی بر فناوری اطلاعات گام برداریم، عنوان کرد: این امر به تحقق هدف اشتغال‌زایی در عرصه کشاورزی نیز کمک بسزایی می کند.

پور عابدی با بیان اینکه آموزش عالی طی یک دهه اخیر ۷۶برابر توسعه یافته، یادآور شد: براین اساس به دنبال توانمندسازی نیروها و اشتغال آنها هستیم همچنین اقداماتی برای اطلاع رسانی شغلی ایجاد شده است.

انتهای پیام/

تلاش برای ایجاد اشتغال دانش آموختگان دانشگاهی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.