نوشابه یا ماء الشعیر کدام کم ضررتر است؟

اگر در این روز‌های گرم تابستانی مایلید نوشیدنی‌هایی به جز آب یا آبمیوه‌های سالم، مانند نوشابه یا دلستر مصرف کنید، در انتخابتان فواید و ضرر‌های این دو نوشیدنی را مد نظر قرار دهید.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛  نوشابه‌های گاز دار و ماء الشعیر دو نوشیدنی بسیار پرطرفدار هستند، اما ماء الشعیر بدون شکر یا کم شیرین دارای خواص درمانی است درصورتی که نوشابه گاز دار تنها به بدن آسیب می‌رساند و مزیت درمانی خاصی جز در درمان اسهال و استفراغ ندارد.

نوشابه یا ماء الشعیر کدام یک بهتر است؟
ماء الشعیر از عصاره مالت بدست می‌آید ودارای خواص درمانی فراوانی از جمله افزایش ترشح هورمون پرولاکتین در بدن مادر شیرده و افزایش قدرت شیردهی، رفع استرس و اضطراب در افراد، ادرار آور و برطرف کننده عفونت‌های مجاری ادراری و کمک به دفع سنگ کلیه و مثانه، برطرف کردن خستگی عضلات و افزایش توان بدنی پس از فعالیت‌های شدید ورزشی، کمک به افزایش کیفیت خواب، جلوگیری از بروز آکنه صورت، تقویت مو‌های سر و نیز جلوگیری از ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی است.

نوشابه یا ماء الشعیر کدام یک بهتر است؟
معمولاً مربیان ورزشی توصیه می‌کنند ورزشکاران پس از اتمام تمرینات ورزشی برای رفع بی آبی بدن از ماء الشعیر به عنوان یک نوشیدنی ورزشی بهره بگیرند.
نوشیدن ماء الشعیر می‌تواند به تقویت سلول‌های بنیادی دیواره رگ‌های خونی پرداخته مانع از گرفتگی و تنگی آن‌ها شود.
اما درعین حال کارشناسان به مادران باردار توصیه می‌کنند برای نوشیدن این نوشیدنی دراین زمان حتماً با پزشک متخصص مشاوره انجام دهند، زیرا تمامی مواد غذایی و نوشیدنی‌هایی که مادر باردار مصرف می‌کند از طریق جفت به جنین می‌رسد و برروی او اثر می‌گذارد.
نوشابه گازدار فاقد ارزش تغذیه‌ای و تنها دارای مقادیر بالای شکر و گاز اسید فسفریک و مواد افزودنی است که دردراز مدت سبب آسیب شدید به بدن از جمله چاقی، دیابت، اعتیاد به مصرف نوشابه، پرخاشگری در کودکان، خرابی دندان‌ها و نیز پوکی استخوان‌ها می‌شود.

نوشابه یا ماء الشعیر کدام یک بهتر است؟
کارشناسان به افراد توصیه می‌کنند از آب سالم و بهداشتی به همراه عرقیجات گیاهی به عنوان بهترین و سالم‌ترین نوشیدنی استفاده کنند و از جمله نوشیدنی‌های مفید دیگر چای سبز و چای سیاه، قهوه بدون شکر، لبنیاتی، چون دوغ و آبمیوه‌های طبیعی است.

نوشابه یا ماء الشعیر کدام یک بهتر است؟
مصرف ماء الشعیر شیرین نیز می‌تواند سبب چاقی و افزایش قند خون شود به همین دلیل نوع بدون قند و مواد افزودنی آن توصیه می‌شود.


منبع: health


انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار