با حضور امام جمعه و نماینده مردم از تمبر یادبود شهدای رسانه نهاوند رونمایی شد

با حضور نماینده مردم نهاوند در مجلس، حجت الاسلام والمسلمین عباسعلی مغیثی کریم، فرماندار نهاوند، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و خانواده دو شهید رسانه و 10 نفر از خبرنگاران از تمبر و ساعت یادبود آنها رونمایی شد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان: برای نخستین بار در استان همدان و با حضور خانوادهای شهدای رسانه و خبرنگاران در دو روستای وهمان و تکه از تمبر یادبود و ساعت منقش به عکس شهدای رسانه در جمع مردم و مسئولان ارشد شهرستان رونمایی شد.

در این مراسم حجت الاسلام عباسعلی مغیثی امام جمعه نهاوند اظهار داشت: شهدای خبرنگار و رسانه از مظلوم ترین شهدای ما هستند که در خط مقدم شهادت و فرهنگ کشور حضور داشتند و کلاس شهادت را برای خود انتخاب کردند.

وی گفت: حرکت ارزشمند و انقلابی خبرنگاران و مسئولان شهرستان را در انجام این اقدام فرهنگی و مناسب باید ستود که اقدام به طراحی تمبر یاد بود همراه با ساعت منقش به عکس شهدا کرده اند زیرا یاد شهدا با این کار خوب در ذهن همه ما نقش می بندد.

مغیثی بیان کرد: شهرستان نهاوند در همه عرصه های دفاع مقدس پیشتاز بوده و خدا را شکر با تقدیم دو شهید رسانه در روستا های وهمان و تکه از توابع نهاوند در این عرصه نیز در استان جزو اولین ها بوده است و بعد از همدان بیشترین شهید رسانه را دارد.

امام جمعه گفت: شما خبرنگارها باید از این دوشهید درس اخلاق را فرا بگیرید و در کارهایتان به عنوان الگو و سرمشق از آن استفاده کنید که تهیه این تمبر و ساعت یاد بود نشان داد شما از شهدا رسانه و خبرنگار درس گرفته اید.

در ادامه این مراسم دکتر حسن بهرام نیا نماینده مردم نهاوند ضمن گرامیداشت یاد شهدای خبرنگار از همه خبرنگارانی که ادامه دهنده راه شهدا هستند تشکر کردو اظهار داشت: شهدای خبرنگار و رسانه نهاوندی نشان دادند که جوانان نهاوندی در همه عرصه های دفاع مقدس حضور و نقش فعالی داشته اند.

وی افزود: امیدواریم همه ما در پیشبرد اهداف شهدا که امنیت و پیشرفت کشور در همه زمینه ها است فعالیت کنیم و ادامه دهنده راه آنها باشیم و خبرنگاران اخلاق مدار و ارزشی به دور از گرایش های سیاسی در قلم خود بی طرفی را رعایت کنند و به توسعه نهاوند بیندیشند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: این اقدام ارزشمند شما خبرنگاران که به‌منظور تجلیل از شهدای رسانه و خبرنگاران برای نخستین بار در استان وبا چاپ تمبر یاد و ساعت منقش به عکس شهدا انجام گرفته است ستودنی می باشد.

کریم حمیدوند فرماندار شهرستان نهاوند نیز در این مراسم اظهار داشت: شهدای خبرنگار و رسانه و بخصوص شهیدان الله مراد نادری و شهید سوری روایان حماسه‌ها و رشادت‌های جوانمردانی بودند که از جان و مال و حتی زندگی خود گذشتند تا امروز ایران اسلامی دارای اقتدار و همچنین عزت بین‌المللی باشد.

فرماندار نهاوند گفت: شما خبرنگاران باید باایمان، و اعتقاد به انقلاب و به منظور حل مشکلات مردم به دولتی ها و سایر مسئولان کمک کنید با کنجکاوی و دقت و دیگر فضائل اخلاقی اخبار و اطلاعاتی را درست به مردم برسانید.

وی افزود: امروز دشمن با ابزار رسانه به جنگ انقلاب اسلامی آمده و این خبرنگاران هستند که با احساس مسئولیت در برابر این تهاجم نرم دشمن ایستادگی می کنند که سهم شهدای عرصه رسانه در این بین سهمی مهمی می باشد.

وی با اشاره به شهدای خبرنگار در شهرستان نهاوند بیان کرد: خبرنگار شهید رضا سوری و هنرمند شهید الله‌مراد نادری جزو شهدای عرصه‌های خبر و رسانه هستند که با شهادت و نثار خون خود در راه آگاهی و دانایی درخت تنومند انقلاب اسلامی را پر ثمر کردند که دیدار با خانواده های شهدا افتخاری بزرگ برای همه ما مسوولان و مدیران است که باعث قوت قلب آنان برای ادامه خدمت رسانی به مردم می شود.

خزایی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز افزود: خبر در حوزه های مختلف همچون یک جبهه در برابر دشمنان تاثیر گذار است و سلاح آن خبر در دست شما خبرنگاران است که در استفاده بجا یا نابجای آن سبب پیشرفت و یا رکود و در جازدن جامعه می شود.

وی با اشاره به سیاست های مخرب خبری و فریبکارانه برخی رسانه های غربی تحت مدیریت و سیطره استکبار جهانی و رژیم صهیونیستی افزود: خبرهای نادرست بنگاه های شایعه پراکنی غربی اگر شما رسانه ها نباشید تاثیر زیادی بر روی افکار عمومی ملت ها می گذارد ولی خوشبخانه ملت های مسلمان بوی‍ژه مردم مسلمان ایران بواسطه دریافت خبرهای حقیقی و واقعی از رسانه های مردمی و تحت مدیریت مدیران مسلمان برنامه زندگی خودشان را با طیب خاطر پیگیری می کنند.

 وی اظهار داشت: عزت و سرافرازی امروز ایران اسلامی مدیون ایثارخون شهدای والا مقام و از خود گذشتگی های خانواده های بزرگوار آنان است، لذا ما باید خود را وقف خدمت به آنان نمائیم.

سهرابی مسئول بسیج رسانه هم در این مراسم گفت: پارسال با مشارکت بسیج شهدای رسانه نهاوند، خبرنگاران و شرکت پست جمهوری اسلامی ایران کار چاپ تمبر یادبود دو شهید رسانه به نام‌های «الله‌مراد نادری» و «رضا سوری» به همراه تمامی خبرنگاران رسانه‌های نهاوند در چند مرحله انجام شد.

مسئول بسیج رسانه نهاوند اظهار داشت: این تمبرها که شامل یک مجموعه چند عددی تمبر باکیفیت بالا است توسط شرکت پست جمهوری اسلامی ایران و اداره پست استان و شهرستان نهاوند هم‌زمان با روز قلم و پست جمهوری اسلامی و یادبود شهدای رسانه در نهاوند منتشر شد.

 شهرستان نهاوند بعد از همدان دومین شهری است که دارای دو شهید رسانه است  

سهرابی بیان کرد: چندسالی است برای نخستین بار به همت نماینده مردم نهاوند امام جمعه فرماندار رئیس بنیاد شهید بسیج رسانه شهرستان برنامه دیدار با خانواده شهدای رسانه در سطح نهاوند اجرا می شود و خبرنگاران با آرمانهای شهدای این عرصه تجدید پیمان می نمایند.

در این دیدارها فرماندار و خبرنگاران با خانواده شهیدان ستوان دوم رضا سوری از کادر ارتش جمهوری اسلامی و از شهدای موسوم به شهدای رسانه که در سانحه سقوط هواپیما سی 130 در 15 آذر سال 1384 در تهران به درجه رفیع شهادت نائل آمد و همچنین شهید الله مراد نادری ازروستای تکه که از کارمندان صدا و سیمای تهران در دوران دفاع مقدس بود و با آغاز جنگ تحمیلی با حضور در جبهه های جنگ به شهادت رسیده بود دیدار کردند و هدایایی به خانواده آنها تقدیم کردند.

در اين ديدار خبرنگاران خبرگزاری های ایرنا، فارس، ایسنا، تسنيم،مهر، باشگاه خبرنگاران جوان، خبرنگار روزنامه های ايران و جام جم- خبرنگار صداوسیما، خبرنگار ماهنامه های فردای نهاوند، فریاد نهاوند - سايت های خبری گرو، صدای نهاوند، بسیج رسانه خبرنگار صدا و سيما حضور داشتند.

گزارش از حسین سهرابی

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.