ترامپ، ونزوئلا را به اقدام نظامی تهدید کرد

رئیس جمهور آمریکا پس از کره شمالی، ونزوئلا را هم تهدید به حمله نظامی کرد.

ترامپ، ونزوئلا را به اقدام نظامی تهدید کردبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا پس از کره شمالی، ونزوئلا را هم تهدید به حمله نظامی کرد. وی خطاب به خبرنگاران گفت آمریکا برای حل بحران ونزوئلا گزینه‌های زیادی دارد که یکی از آنها، مداخله نظامی است.

ترامپ تصریح کرد: مردم ونزوئلا در شرایط سختی قرار دارند. ما گزینه های بسیاری برای حل بحران سیاسی ونزوئلا داریم، از جمله گزینه نظامی احتمالی در صورت لزوم.

با این حال، پنتاگون اعلام کرده که تا این لحظه هیچ دستوری از کاخ سفید درباره ونزوئلا دریافت نکرده است.
 
به گزارش وبسایت شبکه سی.ان.بی.سی، دونالد ترامپ تاکید کرد: ما در این باره صحبت نمی کنیم. اما عملیات نظامی، گزینه‌ای است که قطعا می توانیم به دنبال آن باشیم.
 
 این تهدید در حالی صورت گرفته که وزارت خزانه داری آمریکا نیز اخیرا 6 عضو مجلس تازه تاسیس موسسان قانون اساسی ونزوئلا و دو مقام موثر در تشکیل آن را به فهرست تحریم های واشنگتن اضافه کرده است.
 
نیکولاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا اخیرا گفته بود که به وزیر امور خارجه این کشور دستور داده تا اگر امکان داشته باشد روز 20 سپتامبر (29 شهریور) و زمانی که سران کشورها برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک گرد هم می آیند، با ترامپ شخصاً گفت و گو کند.

تهدید علیه ونزوئلا در حالی است که تهدید متقابل ترامپ و کره شمالی علیه یکدیگر فضای سیاسی و امنیتی شرق آسیا را متشنج کرده است.

 اندکی پیش از صحبت های ترامپ درباره اقدام احتمالی نظامی علیه ونزوئلا، پرو در اعتراض به تشکیل مجلس موسسان در ونزوئلا، سفیر این کشور را اخراج کرد.
 
علاوه بر این، وزیران امور خارجه و نمایندگان 12 کشور آمریکایی نیز در جلسه ای در لیما پایتخت پرو، خواهان برگزاری انتخابات در ونزوئلا شدند.

«مایک پمپئو» رئیس سازمان جاسوسی سیا هفته گذشته برای اولین بار اعتراف کرد که سازمان متبوعش با همکاری چند کشور آمریکای لاتین در حال تلاش برای سرنگونی دولت قانونی ونزوئلا هستند.

 انتهای پیام/  

تهدید نظامی ونزوئلا از سوی ترامپ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار