محبوبی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

سطح کیفیت دارو‌های ایرانی بر اساس استاندار‌های بین المللی است

عضو هیأت مدیره انجمن داروسازان تهران گفت: کیفیت دارو‌های ایرانی مطابق استاندار‌های بین المللی است و مشکلی در این حوزه وجود ندارد.

سطح کیفیت کنترل دارو‌های ایرانی بر اساس استاندار‌های بین المللی استآرش محبوبی عضو هیأت مدیره انجمن داروسازان تهران در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در ارتباط با کیفیت دارو‌های تولید شده در ایران اظهار کرد: کیفیت دارو میزان تطابق فاکتور با یک استاندارد است و هرچه سطح استاندارد بالاتر در نظر گرفته شود کیفیت فرآورد‌های دارویی نیز بهتر می‌شود.

وی افزود: در صنعت داروسازی ایران، ملاک کیفیت کتاب فارموکولوژی اروپا، انگلیس و آمریکا است؛ بنابراین کیفیت لازم در فرآورده‌های دارویی ایرانی رعایت می‌شود.

محبوبی با اشاره به اینکه برخی مدعی هستند که دارو‌های ایرانی کیفیت دارو‌های خارجی را ندارند، گفت: این موضوع صحت ندارد، چرا که دارو‌های تولید شده در ایران از کیفیت لازم برخوردار هستند.

عضو هیأت مدیره انجمن داروسازان تهران عنوان کرد: پدیده‌ای به نام دارونما نیز وجود دارد به طور مثال اگر به بیماری قرصی داده شود که ماده‌ای موثر در آن نباشد و به او بگویبم موثر است سبب شده تا درد بیمار کاهش یابد.

محبوبی با بیان اینکه دارو‌های تولید شده در داخل حتما بیمار را به نقطه سلامتی می‌رسانند، تصریح کرد: در این مسیر ممکن بوده افراد خاصی با یک دارو نشانه‌هایی همچون تهوع و … داشته باشند، اما در برند‌های دیگر حس بهتر و عوارض کمتری در استفاده از آن داشته باشند لذا دارو‌های تولید شده اصل موضوع یعنی رسیدن به سطح سلامت قابل قبول را برای بیمار فراهم می‌کنند.

وی خاطر نشان کرد: سطح کیفیت دارو‌های ایرانی مطابق استاندار‌های بین المللی است لذا پزشکان ایرانی دارویی می‌سازند که مطابق با استاندار‌های خارجی است، اما شبیه آن‌ها نیست.

وی با بیان اینکه فرآورده‌های دارویی تولید شده در داخل حتما بررسی شده و گواهی اخذ می کنند، گفت: اگر دارو‌های تولید داخل شرایط لازم را نداشته باشند در بازار دارویی وارد نمی‌شوند و اینکه برخی می‌گویند داروی ایرانی کیفیت لازم را ندارد به هیچ عنوان صحیح نبوده و حتما با کیفیت است.

عضو هیأت مدیره انجمن داروسازان تهران یاد آور شد: توصیه ما بر این بوده که بیماران ابتدا دارو‌های تولید شده در داخل ایران را مصرف کنند و اگر مشکلی پیش آمد به دنبال برند‌های دیگری باشند لذا هنگامی که دارو‌های داخل کشور خودشان آن‌ها را درمان می‌کند هیچ دلیلی مبنی بر استفاده از برند‌های خارجی نیست.

انتهای پیام /

چگونگی سطح کیفیت دارو‌های تولید شده در ایران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۲۰:۴۲ ۲۱ مرداد ۱۳۹۶
ايشان مطالب علمي و دلائل خوبي را مطرح كردند نظرشان بايد درست باشد كه انشاءالله هست