رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قم عنوان کرد

حضور پزشکان قمی در مسیر پیاده روی اربعین امسال

دانشگاه علوم پزشکی استان قم پزشکان داوطلبی راکه به دنبال حضور در موکب‌ها و ارائه خدمات به زائران هستند را به کشور عراق اعزام کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم ؛ ابوالفضل ایرانی‌خواه با اشاره به اینکه استان قم امسال نیز همانند سال گذشته برای ارائه خدمات به زائرین اربعین حسینی برنامه مطلوبی را دنبال می‌کند، اظهار کرد: ستاد اربعین در این استان با حضور نمایندگان دستگاه‌های مرتبط تشکیل شده است تا فعالیت‌ها و خدمات به صورت سازمان‌دهی شده ارائه شود.

وی با تاکید بر اینکه استان قم در ایام اربعین میزبان زائران بسیاری خواهد بود، عنوان کرد: مجموعه‌های درمانی استان قم برای ارائه خدمات بیشتر در این ایام در حال آماده‌سازی بسترهای مورد نیاز هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قم با بیان اینکه اعزام آمبولانس و کارشناسان پزشکی به نقاط مختلف مرزی در ایام اربعین دنبال می‌شود، مطرح کرد: سال گذشته نیروهای این مجموعه نزدیک به 15 روز در مرز حضور داشتند و به زائران عتبات و عالیات خدمات درمانی و پزشکی را ارائه کردند.

وی از لزوم مشارکت اقشار مختلف در راستای ارائه خدمات‌رسانی به زائران اربعین حسینی یاد کرد و گفت: طی سال‌های اخیر با گسترده شدن حرکت اربعین  حسینی میلیون‌ها زائر در کشور عراق حضور می‌یابند که این جمعیت هر ساله در حال افزایش است هر چند ائمه اطهار(ع) به این زائران نگاه ویژه داشته و از آنها مراقبت می‌کنند اما زیرساخت‌ها و ظرفیت‌های کشور عراق نمی‌تواند پاسخگوی ارائه خدمات به این جمعیت باشد به همین علت کشورهای دیگر نیز باید با رعایت برخی از مباحث در میزبانی دولت عراق سهیم شوند.

ایرانی‌خواه به حضور پزشکان قمی طی مسیر پیاده‌روی کربلا در سال‌های گذشته اشاره کرد و ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی شرایطی را فراهم کرده است تا پزشکان داوطلبی که به دنبال حضور در موکب‌ها و ارائه خدمات به زائران هستند را به کشور عراق اعزام کند.

وی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی استان قم از ظرفیت‌های خود برای ارائه خدمات به زائران اربعین استفاده می‌کند، عنوان کرد: با توجه به اینکه استان قم نیز در اربعین میزبانی زائران است نباید نسبت به داخل استان نیز بی‌توجه باشیم.

انتهای پیام/ت

اعزام پزشکان داوطلب قمی به موکب‌های اربعین حسینی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار