سرپرست سازمان بسیج هنرمندان استان قم:

اختتامیه هفتمین جشنواره سراسری شعر زلال رضوی

در چندین دوره تاریخی اگر شاعران از زبان فارسی حفاظت نمی‌کردند این زبان شیرین هم از بین می‌رفت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم ؛ امیر رزق‌آبادی جمعه شب در مراسم اختتامیه هفتمین جشنواره سراسری شعر بسیج با عنوان زلال رضوی که در سالن همایش‌های شهید آوینی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم برگزار شد، ضمن تقدیر و تشکر از مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، موسسه راویان فتح، حوزه شهید بهشتی ناحیه امام حسن(ع) و ناحیه امام رضا(ع) که در برگزاری این جشنواره همکاری مطلوبی داشتند، اظهار کرد: هفتمین جشنواره سراسری شعر بسیج با عنوان زلال رضوی به میزبانی استان قم و استقبال خوب شاعران قمی برگزار شد.

وی افزود: شاعران قمی از این جشنواره به خوبی استقبال کردند و بیشترین تعداد شاعر در هفتمین جشنواره شعر بسیج از شهر مقدس قم بوده‌ است.

سرپرست سازمان بسیج هنرمندان استان قم، از مراسم شب شعر در کوه خضر نبی(ع) و مزار شهدای گمنام یاد کرد و گفت: امیدواریم استان قم توانسته باشد به نحوی که شایسته اساتید برجسته شعر است از این مراسم میزبانی کرده باشد.

وی اضافه کرد: شاعران موجب درخشش زبان فارسی هستند و در چندین دوره تاریخی اگر شاعران از زبان فارسی حفاظت نمی‌کردند این زبان شیرین هم از بین می‌رفت.

رزق‌آبادی با اشاره به حدیثی از امام صادق(ع)، عنوان کرد: اگر شاعری شعری برای ستایش اهل بیت(ع) بگوید و چشمی را برای معصومین(ع) بگریاند خداوند بهشت را بر او واجب می‌کند.

وی در پایان تصریح کرد: با توجه به آیات و روایاتی که اهل بیت(ع) در راستای شاعران فرموده‌اند، اشعاری که برای اهل بیت(ع) و معصومین(ع) سروده می‌شود توسط حضرت جبرائیل(ع) به تائید می‌رسد.

انتهای پیام/ت

شاعران موجب درخشش زبان فارسی هستند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.