مشهد ؛

ورود به بازار کار ۹۰ درصد ازدانش اموزان فنی حرفه ای و کاردانش

به دلیل کسب مهارت در کنار تحصیل بعد از اخذ دیپلم ۹۰ درصد دانش اموزان فنی حرفه ای و کاردانش وارد بازار کار می شوند.

ورود به بازار کار ۹۰ درصد ازدانش اموزان فنی حرفه ای و کاردانشبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد؛  هادی محمدپور مدیر اموزش وپرورش گناباد گفت: به دلیل پراکندگی زیاد جمعیت دانش آموزی بسیاری از دانش آموزان مناطق روستایی در طول سال تحصیلی مجبورند برای تحصیل بعد از طی مسافت طولانی به روستاهای همجوار عزیمت کنند و بخشی از مدارس این مناطق نیز با تعداد کم دانش آموزان فعالیت دارند.

وی افزود: بازنشستگی ۳۰ درصد معلمان تا چهار سال آینده نیز از دیگر تنگناهای آموزش و پرورش گناباد است.

محمدپور احداث و توسعه مجتمع های شبانه روزی برای تحصیل دانش آموزان را ضروری دانست و گفت: هم اکنون یک مجتمع شبانه روزی در شهرستان گناباد فعالیت دارد که باید تعداد بیشتری از این مراکز در نقاط روستایی احداث شوند.

وی افزود: با افتتاح دو مدرسه خیر ساز با ۱۲ کلاس در مهر ماه امسال کمبود کلاس درس در این شهرستان طی سال تحصیلی آینده نخواهیم داشت.

مدیر اموزش وپرورش گناباد مرمت و بازسازی سه مدرسه و نمازخانه با اعتبار حدود ۳۰ میلیارد ریال را از جمله اقدامات این اداره برشمرد.

محمدپور گفت: با هدف ایجاد درآمد پایدار برای فعالیتهای فرهنگی، آموزشی، پرورشی و ورزشی، تجاری سازی ۲۹ ملک متعلق به آموزش و پرورش گناباد در دستور کار قرار گرفته است.

وی از نواختن زنگ یکصد سالگی آموزش و پرورش گناباد در مهر ماه امسال خبر داد و این قدمت را نشان از علاقه و پیوند دیرپای مردم گناباد با فرهنگ و علم آموزی دانست.

هم اکنون هزار و۸۵۲ فرهنگی درهزار و ۳۱ کلاس درس و ۲۷۴ مدرسه، تدریس ۱۷ هزار دانش آموز را در مناطق شهری و روستایی گناباد برعهده دارند
 

انتهای پیام// ح.ت
 
 


90 درصد از فارغ التحصیلان رشته های فنی و حرفه ای و کار دانش وارد بازار کار می شوند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.